Feh Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hei! I flere år har jeg nå hatt forskjellige operativsystemer på samtlige enheter jeg bruker med unntak av stasjonær og laptop som kjører Windows. P.d.d. har jeg altså Stasjonær + laptop som kjører Windows, telefon som kjører Android, nettbrett med iOS + (for ordens skyld) PlayStation. Eller rettere sagt et totalt, usynkronisert kaos. Derfor har jeg lekt med tanken på å gå "all in" på ett enkelt økosystem av enheter der alle kjører samme OS. For Android er jo dette praktisk talt umulig siden det ikke finnes noe fullverdig desktop/laptop adopsjon av OSet (med unntak av Chome OS, men det er jo svært begrenset i funksjonalitet). I prinsippet sitter jeg da igjen med tre valg: iOS, Windows, eller en salig blanding slik jeg har det i dag, men finne tredjepartsapplikasjoner som kan synkronisere de samme tingene for meg mellom enhetene. Det som er "problemet" er at alt for mange ting heller mot Windows. Jeg har allerede de to dyreste enhetene kjørende på dette operativsystemet, så å bytte over til iOS vil være særdeles dyrt og vi snakker da om 25.000+ for en totalt utskiftning, mens jeg med windows kan slippe unna med ~10k. Noen vil kanskje argumentere for at en MacBook vil være en god erstatter for både stasjonær og laptop, men det er desverre totalt uaktuelt å kutte ut den stasjonære maskinen. Problemet, eller vegringen jeg har mot å gå over til Windows er fordi jeg synes mobiltelefonene levert med OSet er såpass langt under par vs. iPhone og high-end android telefonene at jeg føler det blir en stor downgrade. Lumia 925 ser dog lovende ut, men kommer ikke ut før om et halvt år, og vil da bare være enda mer avleggs enn den allerede er. Jeg vil også spørre om det er noen som har gjort denne overgangen, eller som uansett har et komplett økosystem av enheter med samme OS og kan dele noen erfaringer? Samme hvis noen har et komplett virrvarr av enheter, og likevel får synkroniseringen til å gå sømløst. Med synkronisering mener jeg da bilder, musikk, dokumenter, kontakter, nettleserinnstillinger (bokmerker osv.) +++. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Det er vel ikke så vanskelig å ha en blanding av windows og android. Eneste jeg ikke har er enhetslige nettlesere og bokmerker. Har 3 pc , jobb pc , hjemme stasjonær , og privat win8 tablet m/ fullversj, 2 android enheter mobil og tablet. Kontakter ligger i exchange og er de samme på alle enheter. Bilder & dokumenter , skydrive og dropbox er plattform uavhengig. Har vel egentlig mere eller mindre tatt ibruk dropbox. Musikk bruker wimp premium som også er plattform uavhengig mellom windows og android. Lage nettleser bookmarks her og der har ikke vært noen big deal for meg. Men google har jo noe der med bokmerker lagret i skyen , samt firefox. Edit: Prøvde noen måneder xbox musicpass med offline innhold. Men dette ble for boxed in. Kun tilgjengelig musikk på win 8 tab/pc og xbox konsoll på rommet til sønnen min. Da er det wimp med offline lister på alle enheter både win og android som gjelder. Kunne sikker brukt spotify også , men har sameieavtale på billig wimp. Endret 8. juni 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Gode poeng du har der mtp Chrome og Dropbox, men en vesentlig ting jeg glemte i det originale innlegget er dette med apps/store. Nå er det enkelte apps jeg har måtte kjøpe trippelt opp, og mange er kjøpt dobbelt opp noe som er svært ugunstig. Med musikk er det uaktuelt å gå over til strømming siden veldig mye av musikken jeg hører på bruker flere uker på å dukke opp der. Akkurat det er uansett ikke så farlig siden jeg fra før har gode rutiner på å administrere musikken mellom enhetene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 We don’t believe in tying you to a particular device or platformThat’s why you’ll find our technology powering music services for brands like Samsung, Toshiba and Pure, and why we have a 7digital mobile app for you, whatever phone you favour. Using our apps for Android, Blackberry and Windows Phone, you can shop for new music, check out the latest recommendations and enjoy your favourite tracks wherever you are. And if you’re an iPhone user, you can use our app for iOS to listen to your downloads and create playlists on-the-go. Jeg trykket på music hub i min samsung galaxy note 10 tablet. Trodde egentlig det var google siden ikon var som player,men var 7digital Akkurat slik du og jeg vil ha. Driver å sjekker litt, og utvalget så langt ser bra ut. Man må kjøpe sanger &album her , men får lagre sin musikk i dems skylagring. ? ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå