Gå til innhold

Erfaringer fra forkurs ingeniør matte og fysikk?

Thlian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Jepp. Det hadde i hvert fall gjort.

Jeg anbefaler deg å finne deg en lesesal på en høyskole eller et universitet hvor du sitter og leser. Da blir det ikke så ensomt når du sitter i et miljø med andre. Kanskje blir du kjent med folk også. Det var i hvert fall gull verdt for min del i forhold til å sitte hjemme.

Om du trenger eksamen i 1T vet ikke jeg. Du må nesten høre med skolen hva du trenger for å oppnå den kompetansen som kreves.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, gjelder eksamen fra R1 og 2.

1T blir jo da barecet springbrett for videre studie, men er Cosinus en del av pensumet og?

Btw, finnes det eksempler til eksamensoppgaver i matten og fysikk på nettet?

Endret av Thlian
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Ja, jeg anbefaler deg 1T kun for forberede deg til R1, vet ikke om eksamen er påkrevd der. Det er avhengig av hva slags kompetanse du har fra før av.

Jeg har ikke 1T, men Generell Studiekompetanse med yrkesfaglig matematikk og påbygningsmatematikk.

Eksamensoppgaver finner du på matematikk.net. Du kan også kjøpe hefter med løsningsforslag.

Cosinus er oppgaveboken til Sinus-serien, men på de nyeste utgavene er denne integrert bakerst i boken.

Se tråden min om Fysikk-eksamen for råd rundt det. Eksamen er muntlig og lokalt gitt, så du finner ikke tidligere eksamensoppgaver slik som matematikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...