Schweigaard Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Heisann, bestilte en ny pc nå siden den gamle gikk kaputt. Lurte på om jeg kan flytte over den gamle ssd-harddisken med W7, til den nye pc'en som har en egen ssd med W8, uten at det vil føre til noen problemer? Altså, vil jeg kunne velge mellom to operativsystem i oppstarten dersom jeg setter inn den gamle i tillegg til den nye? Eller er det "farlig" å gjøre dette, siden den plutselig får et nytt hovedkort å forholde seg til? Endret 7. juni 2013 av OKMarius Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) 1) Nei det er ikke "farlig". 2) Det vil ikke funke som med dualbooting , maskinen vil prøve å boote den som er fus i bootorder. 3) Den gamle OS installasjonen vil sannsynlig krasje under boot da den er laget/installert på maskin med annen hw, det er også problemet med aktivering . Endret 7. juni 2013 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Gjorde akkurat dette, jeg fikke ikke til og boote ifra den gamle, men jeg kunne gå inn på den og kopiere filer over til den nye OSet, så formaterte jeg den gamle og bruker det som Data disk 1 Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Takk for svar! Jeg har en vanlig harddisk også, uten OS. Med steam, filmer, bilder, spill osv på. Vil denne trengs å måtte formateres, eller kan den bare fortsette å brukes som den er når jeg har satt den inn? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Ingen som krever at du må formatere den. Så lenge boot orderen i maskinen ikke prøver å boote fra den ssd med win7 , trenger du ikke nødvendigvis gjøre noe mere. Det dog kan være litt vanskelig å få til å slette OS & systemfiler og mapper hvis du ikke kan triksene. Skal du slette er det vanlig å fjerne ting som ikke benyttes lengre på den som f.eks X:\Windows\ med alt av undermapper og filer. X:\Program Files\ X:\Program Files (x86)\ X:\Users\"ditt navnlogin"\AppData\ osv andre nå unødige ting og temp filer i users som tar opp plass. Der X: er stasjons bokstaven på din gamle ssd os installasjon. Skal du rydde vekk og får access denied og slikt , så kan du søke google take ownership og trusted installer. . Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Takk for svar! Jeg har en vanlig harddisk også, uten OS. Med steam, filmer, bilder, spill osv på. Vil denne trengs å måtte formateres, eller kan den bare fortsette å brukes som den er når jeg har satt den inn? Den burde funke helt normalt og du trenger ikke å gjøre noe, men hvis f. eks. den hard disken hadde disk bokstav D: vil det være en fordel å gi den samme disk bokstav igjen. Kan du gjøre det, og ser ingen grunn til at du ikke kan gjøre det, vil du slippe tull med Steam etc. syar2003 snakker om hard disk med OS på, noe du ikke har på den disken. Endret 11. juni 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå