indahla Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det mulig å bruke en PC som bridge mellom et wlan og kablet nett? Med andre ord har jeg en trådløs router et sted i huset å trenger nett til flere enheter (PS3, mediaspiller, PC, etc) et annet sted. Kan en PC med trådløst kort dele nettilgangen videre til f.eks. En switch som flere enheter kan koble seg på? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg mener å ha sett et PCIe kort med en wlan ut port. Da skal det nok funke og da kan du eventuelt sette en switch i enden. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 "wlan ut port" Hva mener du med det? Litt tilleggs info: PC'en har selvsagt både kablet og wlan nettverkskort. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Du trenger vel ikke noe slikt - du må ha trådløst på PC'en, og så setter du opp deling av internett-forbindelse via denne. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-networking/how-to-enable-internet-connection-sharing-on/5a3e34ec-f0af-4a02-a588-e9f091711095 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Tror det holder med at du oppretter ei nettverksbro mellom kabel og trådløst kort Gjorde dette selv da jeg måtte ha nett på en pc som det ikke var trådløst kort i. Ellers er det mange routere og accesspoint som støtter client modus, da fungerer dem som en trådløs mottaker og sender signalene videre ut på kablet nett Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Må jeg ha krysset kabel mellom PC'en og PS3/mediaspiller mens jeg bruker normal cat5 kabel hvis jeg bruker en switch mellom? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Ellers er det mange routere og accesspoint som støtter client modus, da fungerer dem som en trådløs mottaker og sender signalene videre ut på kablet nett Det hadde jo vært mest elegant men da må jeg kjøpe en slik router. Har nok av gamle PC'er som kan brukes.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Tror alle nettverkskort nå for tiden krysser kabler selv ved behov Jeg kjørte ihvertfall en vanlig cat 5 kabel mellom laptop og server, og fikk tilkobling Kjapp guide fra MS for å opprette nettverksbro: http://windows.microsoft.com/is-is/windows-vista/create-a-network-bridge Ellers finnes det youtube klipp også Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Du behøver oftest bare merke begge nettverkskortene på mine nettverkssteder og <høyreklikk> velge virtuell bro. I Win7 fungerer dette hvertfall utmerket med flere brukere via switch. Endret 7. juni 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå