belieber97 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg er så heldig og har kommet opp i norsk muntlig eksamen. Er storfornøyd med det, men synest tekstene er litt vanskelig. Jeg skal da fortelle litt om et tekstutdrag (de fire første sidene) fra romanen "Panserhjerte" av Jo Nesbø og novellen "Vertinnen" av Rohald Dahl Skal ha med tema, budskap, sjanger, litterære virkemiddler og tida teksta er skrevet på i begge tekstene. Samtidig som jeg skal sammenligne tekstene, hva som er likt og ulikt. Noen som har noen formeninger om noe av dette? Hadde vært til stor hjelp å få andre sine meninger om disse tekstene. Tar i mot all den hjelpen og informasjonen jeg kan få! Vil og prøve å kanskje koble en annen sjanger opp mot de to tekstene. Eller kanskje en annen bok/film/tekst. Noen ideer? 1 Lenke til kommentar
LuringenSjæl Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Begge tekstene handler i allefall om en galing som dreper folk, haha 1 Lenke til kommentar
RaidN Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Har dessverre lite nyttig å komme med, men derimot et spørsmål. Er det meningen at du skal dra konklusjoner om tema, budskap, virkemidler osv. basert på kun 4 sider? Endret 7. juni 2013 av RaidN Lenke til kommentar
belieber97 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Begge tekstene handler i allefall om en galing som dreper folk, haha haha, jo takk for hjelden duu Har dessverre lite nyttig å komme med, men derimot et spørsmål. Er det meningen at du skal dra konklusjoner om tema, budskap, virkemidler osv. basert på kun 4 sider? Ja, var visst det som var meningen. Det som gjør dette vanskeligere enn nødvendig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå