Gå til innhold

Fx 5900 eller 9800Pro??!

slabbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ytelse half life 2 = ATI, uten noen diskusjon. Hva drivere angår så har nvidia mindre issues men Catalyst serien trenger trolig jeg ikke dette trenger bry folk med 'mainstream' platformer nevneverdig lenger.

Har personlig alltid foretrukket nvidia (har hatt en Radeon classic og en 9700 Pro, byttet begge i løpet av dager - pga trøbbel) men jeg har bestilt meg 9800 Pro nå, regner ikke med problemer på min platform eller til mitt bruk - Battlefield 1942 ;)

Lenke til kommentar
Og vil du ha et stabilt system bør du ha nVidia med Intel chipsett (og cpu)

mvh

og her har vi nok et grunnløst utsagn om ATi, AMD og ustabilitet....

Slutt å sleng ut falske rykter :evil:

Grunnløst tja...og grunnlaget ditt?? Har ca 15 års erfaring med PC bygging (både hobby og jobb), og har fulgt ATI vs nVidia i alle år, og prøvd stort sett alle mulige kombinasjoner. Skal PC'n brukes til mer enn bare å spille med, anbefaler jeg fortsatt nVidia i kombinasjon med Intel cpu og chipset:) Viser for øvrig til Hardware.no

http://www.hardware.no/guider/hovedkort/index6.html

hvor det bl.a. står følgende:

"Tidligere var det tidvis store problemer med ustabile hovedkort, og særlig AMD har vært plaget med at hovedkortene for deres prosessorer har vært ustabile. Dette har ført til den misvisende oppfatningen at "AMD er ustabilt" som mange har hatt, og fortsatt delvis har. Denne situasjonen har forbedret seg drastisk de siste par årene, og særlig etter at konkurransen har blitt høyere har kvaliteten på brikkesettene gått drastisk opp. Dette har ført til at stabiliteten på dagens hovedkort er langt bedre enn de var for bare et par år siden."

Som nevnt ovenfor så har dette endret seg i det siste, selv om jeg hadde en dårlig opplevelse med Radeon 9700 for noen måneder siden, så jeg velger å følge magefølelsen min:) som sier Intel/nVidia (evnt. Matrox). Har også flere AMD "venner" som stadig ringer og ber om teknisk bistand:) + mange Intel "venner" som aldri nevner slike problemer.

mvh

(Erfaringer er ikke grunnløse påstander....)

Lenke til kommentar

Du har vel AMD venner som trenger hjelp og Intel venner som har det helt fint du... Hva har det med saken å gjøre? Jeg er fullt klar over at 9700Pro skapte ustabilitet i visse systemer, og det gjaldt ikke bare AMD systemer. Men tidene forandrer seg, og ut ifra min erfaring så kommer det nå på det samme hvilket system du kombinerer det nyeste fra ATI eller det nyeste fra nVidia med. Jeg er lei av slike påstander som laki65 kom med her. De er med på å opprettholde det falske ryktet om at ATI har dårlige drivere og at AMD har ustabile system. Han kan i det minste begrunne hvorfor han mener det, og hva som har gått galt hos han.

Om du velger å holde deg unna AMD og ATI p.g.a én dårlig opplevelse, så er det synd for deg da, det bare snevrer inn utvalget ditt, og prismulighetene dine.

Lenke til kommentar
Du har vel AMD venner som trenger hjelp og Intel venner som har det helt fint du... Hva har det med saken å gjøre? Jeg er fullt klar over at 9700Pro skapte ustabilitet i visse systemer, og det gjaldt ikke bare AMD systemer. Men tidene forandrer seg, og ut ifra min erfaring så kommer det nå på det samme hvilket system du kombinerer det nyeste fra ATI eller det nyeste fra nVidia med. Jeg er lei av slike påstander som laki65 kom med her. De er med på å opprettholde det falske ryktet om at ATI har dårlige drivere og at AMD har ustabile system. Han kan i det minste begrunne hvorfor han mener det, og hva som har gått galt hos han.

Om du velger å holde deg unna AMD og ATI p.g.a én dårlig opplevelse, så er det synd for deg da, det bare snevrer inn utvalget ditt, og prismulighetene dine.

:woot:

Er det bare en type erfaringer som teller i forumet, eller bør vi høre på alles erfaring, selv om de noen ganger går i disfavør ATI!!

Har for øvrig samme erfaring som "laki65". Min magefølelse sammen med min erfaring sier det samme, selv om jeg ikke kan vise til like lang erfaring som "laki65". (PC'er og kjærlighet bør ikke diskuteres, det bør oppleves..)

Mvh

Lenke til kommentar

Vel jeg er ihvertfal en AMD bruker som aldri har hatt problemer med noen form for ustabilitet, men jeg tror at det er ganske små marginer om å gjøre mellom amd og nvidia, men det hender jo av og til at ting ikke passer sammen og derfor kan systemet kræsje eller bli ustabilt :yes:

Det med at AMD var ustabil var det før det? for det kan jo ha vært en bagatell som nå er fikset :wink:

Både AMD og Intel har sine sterke og svake sider og det er kun det folk peker på når de tror de har funnet ut hvem som er best, men når alt kommer til alt ville jeg selv sagt at de er minst like gode når alt kommer til alt :yes:

Og eneste intel maskin jeg har hatt var en intel pentium 200 mhz mmx, ellers 3 amd maskiner, og ingen negative erfaringer der (bortsett fra at enkelte maskiner ble litt treige med tiden :evil: )

Og jeg mener det samme her at Radeon 9800 pro går best ut i spill som HL2. Her kommer kvalitetsdelen virkelig bra ut :D

Lenke til kommentar

Latterlig å diskutere hardwarekombinasjoner og stabilitet basert på hvor mange venner som har det og det systemet i hardware uten å tenke på en dritt av hva drivere de kjører. Driverene har meget mye å si! (Det vet vel vi som har vært trofaste ATi fans siden Rage2C eraen ;))

Jeg har selv en AMD maskin, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har aldri hatt et eneste stabilitetsproblem. Kjører tilogmed det beryktede KX133 chipsettet fra ViA! :D

hvis vi skal baseres på hva vennene mine også har av erfaring er av AMD og Intel maskiner som er ustabile kan jeg også si at det er meget jevnt over hvem som har "problemer" av de.

Tilbake til topic:

Som du sikkert har sett av benchmarks som folk har henvist deg til nå, er ATi´s Radeon9800(Pro) raskere enn GFFX serien i Half-Life 2. Så da kan jeg også anbefale det =)

Lenke til kommentar

Hvordan merker man at en CPU eller et grafikkort kjører ustabilt?

Har aldri sittet på en PC som har krasjet pga hardwaren... Kanskje det bare er jeg som bygger for stabile PCer :p (neppe)

Hvorfor sier alle at AMD og ATI er ustabile, skal vedde på at mange bare sier det fordi de har intel og Nvidi selv.(slik som meg)

Go ADM og ATI :woot:

Lenke til kommentar

Å bruke egen erfaring som argument er helt naturlig. På samme tid bør det være naturlig å se på nye produkter med nye øyne. Altså, ikke fokusere for mye på fortidens problemer. Lurer på hvilken skepsis VIA møter med sitt brikkesett til Athlon 64...

Uansett om du har Intel eller AMD tror jeg det beste valget ville være Radeon 9800(PRO) ettersom de foreløbige benchmark-resultatene har gått i ATi's favør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...