BazookaBirger Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Hei, som tittelen tilsier så har jeg et problem angående jeg skal oppgradere til sli Jeg har et evga 670 ftw fra før og jeg bruker precisionX for å endre på klokkehastigheten osv. Det er satt opp plass for flere enn ett kort i proframmet som dere ser. Jeg lurer på om jeg kan kjøpe en 670 fra et annet selskap som f.eks. asus og det vil komme opp som et grafikkort i slot nr.2, så jeg kan bruke precisionX på det også, som i å overclocke det osv.? Hvis dette ikke går, og jeg må ha evga, kan jeg da kjøpe en 670 som ikke er "ftw" og ftw-kortet vil beholde sin fabrikkoverclock, eller vil mitt ftw-kort da bli satt ned til samme clock som det lavest clockede kortet har? Mye info og kompliserte spørsmål her nå, men takk på forhånd for svar Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Du kan sette opp GTX 670 SLI med kort fra forskjellige produsenter, men det anbefales vel å få dem mest mulig like. Jeg bruker ikke den softwaren din, men det burde gå bra å klokke begge der. Alternativt bruker du MSI Afterburner som jeg vet støtter flere kort av forskjellig produsent. Endret 7. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
BazookaBirger Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Du kan sette opp GTX 670 SLI med kort fra forskjellige produsenter, men det anbefales vel å få dem mest mulig like. Jeg bruker ikke den softwaren din, men det burde gå bra å klokke begge der. Alternativt bruker du MSI Afterburner som jeg vet støtter flere kort av forskjellig produsent. Hvis kortene kjører på to forskjellige klokkefrekvenser, vil da det høyest klokkede kortet bli underklokket, eller vil de beholde hver sin forskjellig klokkefrekvens, isåfall, hvordan fungerer det? Endret 7. juni 2013 av Alexelv Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 De vil beholde sine egne klokkefrekvenser. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Og du kan synkronisere de hvis du vil. Endret 7. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
BazookaBirger Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Og du kan synkronisere de hvis du vil. De vil beholde sine egne klokkefrekvenser. Men er det positivt eller negativt at de kjører på to forskjellige klokkefrekvenser (vil det øke/minke fps i spill, kjøre ting tregere/raskere, bli begrenset av den laveste klokkefrekvensen osv.) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Det vet jeg faktisk ikke, men tror du at du merker forskjell på noen få mhz? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Og du kan synkronisere de hvis du vil. Det tviler jeg på, men kanskje du har andre erfaringer? Men er det positivt eller negativt at de kjører på to forskjellige klokkefrekvenser (vil det øke/minke fps i spill, kjøre ting tregere/raskere, bli begrenset av den laveste klokkefrekvensen osv.) Det er vanskelig å si, ettersom GPU Boost er et helvete å jobbe rundt med flere GPUer. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Det tviler jeg på, men kanskje du har andre erfaringer? Det er vanskelig å si, ettersom GPU Boost er et helvete å jobbe rundt med flere GPUer. Det er ikke verre enn å bruke en bios-editor... så et helvette er det vel strengt tatt ikke... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Det er ikke verre enn å bruke en bios-editor... så et helvette er det vel strengt tatt ikke... Jeg har fått med meg at du kan låse opp et par ekstra turbo bins og power limit med KGB, men jeg visste ikke at du kunne sette samme GPU Boost Offset? Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg har fått med meg at du kan låse opp et par ekstra turbo bins og power limit med KGB, men jeg visste ikke at du kunne sette samme GPU Boost Offset? Ja, du setter selv opp ønsket boost clock. Kan også fjerne throttle ved 70+ grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå