Gå til innhold

Doofen løper med Patrick123 som sensei!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Løper mindre og mindre, det er nå bare en gang i uka og er da fartslek. Går tilsvarende mer i fjellet siden jeg merker bedre effekt av det enn av løping...

Rypejakta gikk bra, på et vis. Vi bar leira opp dagen før jakta å la oss å sove. Det ble en god natts søvn med seriøs oppkarbing på kvelden.n

Begynte å gå 8 på morgenen og merket det vanlige. 40-50 meter i oppoverbakke og et par minutter pause før jeg kunne fortsette igjen. Fjellrypejakt er bratt og det ble mange pauser til slutt. Rundt 12 gikk jeg alene og det ble tyngre og tyngre. Det gjorde nå vondt å gå, ikke i muskulatur men respiratorisk. Jeg forsøkte flere ganger men måtte sette meg ned og bare ta det helt med ro. Jeg følte meg helt på trynet og det var så tungt å gå at jeg ble sittende på en stein å gråte.

Jeg tvang meg selv til å slappe av, puste dypt magen i noen minutter og spiste så en marsbar og drakk en Cola mens jeg sa til meg selv at jeg skulle prøve litt til...

Hadde ikke til nå sett rype og begynte å gå et tverrlegg (sidelengs avsøkning i fjellsia), etter tre fire minutter kom jeg til et uttørka bekkefar og her satt det en rypejævel som datt i et fjærfokk. Rype skutt på 10 meter gjør gjerne sånt...

Absolutt all utmatting var borte, jeg var klar som om jeg ikke hadde gått noe i det hele tatt!

Gikk mer til klokka var 1730ish og skjøt tre ryper til.

Lærte en del ting av dette. Kroppen tåler omtrent to ganger mer enn sinnet og at man kan gå langt og hardt på adrenalin alene.

Jeg har etter den turen fått heva smerteterskel, har gått mer i fjellet og har tjent på det hva kondisjon angår. Jeg vet at jeg kan presse meg ekstremt mye hardere enn tidligere antatt og det er gull verdt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...