AfterGlow Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 «Citadel» har tatt for over 3 milliarder kroner. Microsoft og FBI til storaksjon mot massivt svindel-nettverk Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 7. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2013 Topphemmelig overvåknings-skandale avslørt Det er krise for troverdigheten, motivene og etikken til disse - nå gjaldt det virkelig å avlede oppmerksomheten og sette disse i positivt lys. Den taktiske timingen for denne pressemeldingen kunne ikke vært bedre. 15 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Topphemmelig overvåknings-skandale avslørt Det er krise for troverdigheten, motivene og etikken til disse - nå gjaldt det virkelig å avlede oppmerksomheten og sette disse i positivt lys. Den taktiske timingen for denne pressemeldingen kunne ikke vært bedre. ZzzzZ. Fæle disse store selskapene gitt. Alt de gjør er for å lure oss. De små selskapene derimot er bare koselig og vil oss all bra. Trist for deg at AKP(m-l) ikke er mer Lenke til kommentar
Populært innlegg jimmyfixxx Skrevet 7. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2013 Topphemmelig overvåknings-skandale avslørtDet er krise for troverdigheten, motivene og etikken til disse - nå gjaldt det virkelig å avlede oppmerksomheten og sette disse i positivt lys. Den taktiske timingen for denne pressemeldingen kunne ikke vært bedre.ZzzzZ. Fæle disse store selskapene gitt. Alt de gjør er for å lure oss. De små selskapene derimot er bare koselig og vil oss all bra. Trist for deg at AKP(m-l) ikke er mer Simen1 pleier å komme med svært velfunderte betraktninger på dette forumet. Ikke går han etter enkeltpersoner heller, så vidt jeg kan huske. innlegget ditt bærer derimot preg av fastlåste holdninger og liten evne til å se de store linjene. Pinlig. 18 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Simen1 pleier å komme med svært velfunderte betraktninger på dette forumet. Ikke går han etter enkeltpersoner heller, så vidt jeg kan huske. innlegget ditt bærer derimot preg av fastlåste holdninger og liten evne til å se de store linjene. Pinlig. Det kan så være, men dette er uansett en gladsak, og det er ikke automatisk en link til overvåkningssaken.Det er heller ingen bekreftelser som jeg har sett så langt på at PRISM faktisk eksisterer utenfor et sett med powerpointpresentasjoner, i alle fall ikke i den formen som legges fram i denne saken. Kilden er ikke avklart ut over at noen i Anonymous sier de står bak, en "organisasjon" jeg i alle fall ikke tar informasjon i fra som god fisk. Etter å ha sett presentasjonene har jeg heller ikke følelsen, og dette blir da min helt subjektive gjetning, av at dette ser reelt ut. Ikke at jeg ikke tror det kan ha skjedd, men selve presentasjonene og hvordan de er laget, med firmalogoer o.l på toppen, minner mer om noe en salgsperson på et IT-seminar har snekret sammen, enn noe som skal brukes blant betrodde bak lukkede dører. Endret 8. juni 2013 av serpentbane666 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Joda, det er en gladsak, men det kan jo hende de hadde gladsaken i emning i lang tid, men fikk voldsomt hastverk med å publisere saken akkurat nå. Særlig med tanke på at metodene de har brukt antagelig er nettopp de sterkt kritiserte overvåkningsmetodene. Splitt og hersk. Den massive kritikken fra hele verden kan vel ikke brytes opp på noen mer effektiv måte. Det gjør det langt lettere å få tilgivelse enn tillatelse. 5 Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Enig med deg Simen1, pinlig å se en slik sak komme opp nå, hvor man bare lukter lang vei at de drar inn PRISM som et viktig ledd i etterforskningen.. Forøvrig SerpentBane666, så har nå Obama bekreftet eksistensen til programmet. Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/USA-i-gang-med-jakt-pa-de-som-lekket-dokumentene-til-overvakingsskandalen-7224711.html#.UbTPFUBM_eE http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Obama-forsvarer-overvaking-av-telefon-og-nett-7224484.html#.UbTQRkBM_eE Endret 9. juni 2013 av daniel_984 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Det kan så være, men dette er uansett en gladsak, og det er ikke automatisk en link til overvåkningssaken.Det er heller ingen bekreftelser som jeg har sett så langt på at PRISM faktisk eksisterer utenfor et sett med powerpointpresentasjoner, i alle fall ikke i den formen som legges fram i denne saken. Kilden er ikke avklart ut over at noen i Anonymous sier de står bak, en "organisasjon" jeg i alle fall ikke tar informasjon i fra som god fisk. Etter å ha sett presentasjonene har jeg heller ikke følelsen, og dette blir da min helt subjektive gjetning, av at dette ser reelt ut. Ikke at jeg ikke tror det kan ha skjedd, men selve presentasjonene og hvordan de er laget, med firmalogoer o.l på toppen, minner mer om noe en salgsperson på et IT-seminar har snekret sammen, enn noe som skal brukes blant betrodde bak lukkede dører. Taktikken med å overdøve skandaler er ikke ny så det er ikke usannsynlig at Simen1 har rett. Enn så lenge velger jeg å stole mer på BBC en din følelse og gjetning. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Det kan så være, men dette er uansett en gladsak, og det er ikke automatisk en link til overvåkningssaken.Det er heller ingen bekreftelser som jeg har sett så langt på at PRISM faktisk eksisterer utenfor et sett med powerpointpresentasjoner, i alle fall ikke i den formen som legges fram i denne saken. Kilden er ikke avklart ut over at noen i Anonymous sier de står bak, en "organisasjon" jeg i alle fall ikke tar informasjon i fra som god fisk. Etter å ha sett presentasjonene har jeg heller ikke følelsen, og dette blir da min helt subjektive gjetning, av at dette ser reelt ut. Ikke at jeg ikke tror det kan ha skjedd, men selve presentasjonene og hvordan de er laget, med firmalogoer o.l på toppen, minner mer om noe en salgsperson på et IT-seminar har snekret sammen, enn noe som skal brukes blant betrodde bak lukkede dører. wake up, Obama har alt talt til forsvar for PRISM.. Lenke til kommentar
Somethinganon Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Cointelpro BS alt sammen. Finnes ikke noe Citadel-nettverk og har aldrig gjort det. Denne saken handler om at Microsoft vil dekke ryggen sin og vinne tid ved å bruke sine korrupte kollaboratører innad i Amerikanske myndigheter til å erklære MS beskyttet mot etterforskning, ettersyn og granskning pga. 'rikets sikkerhet'. MS har en kjempeskandale på nakken (les: større enn Nixons Watergate) og dette tullet her er bare MS sin krampetrekning og innbitte forsøk på å vinne tid før skandalen rulles opp. Same shit as 'Red October' botnet-saken som rammet Oracle og Sun for en tid tilbake. Propaganda og cointelpro. 'Red October' eksisterte heller ikke (mens media skrev om 12 millioner bot'er), men der var Oracle målet for cointelpro-angrepet. Denne gangen er det til MS sitt 'forsvar' att 'Citadel' har infisert millioner av MS systemer verden over... Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Taktikken med å overdøve skandaler er ikke ny så det er ikke usannsynlig at Simen1 har rett. Enn så lenge velger jeg å stole mer på BBC en din følelse og gjetning. Nå skrev jeg ikke at Simen1 tok feil, jeg skrev at det ikke nødvendigvis automatisk var en kobling. Poenget var at dette uansett var en gladsak. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 wake up, Obama har alt talt til forsvar for PRISM.. Hvis du ser hva jeg skrev ser du det står "Ikke at jeg ikke tror det kan ha skjedd". Jeg er faktisk veldig lite overrasket over at denne typen overvåkning foregår på ett eller annet plan. Det var en bekreftelse på hvor omfattende og dypstikkende dette er jeg personlig manglet på det tidspunktet. Men det er riktig at jeg ikke hadde fått med meg at navnet PRISM hadde blitt "bekreftet". Den bekreftelsen inneholdt ikke noe annet enn at neida, du blir ikke overvåket så mye... Lenke til kommentar
trallalajegersågla Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 heh, skulle bare mangle at Microsoft hjelper til litt. Det er tross alt Microsoft sin feil at det finnast store botnets. Elendig OS på nesten alle måtar. 1 Lenke til kommentar
Steffen G. Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Simen1, jeg respekterer datakunnskapene dine, men ***. Mange terrorangrep blir årlig avverget. Tror du det skjer fordi islamistene løper til velgjørerene deres i SV og sier fra om planene sine? Endret 14. juni 2013 av Hårek Fjernet uhøflig og usaklig uttrykk. "Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone" Lenke til kommentar
Somethinganon Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) ****** Perioden 1991 til 2003 ble over en million irakere, inkl 300 000 barn myrdet av USAs terrorbombing (B2 og Tomahawk) samt handelsblokkade og importforbud mot grunnleggende medisiner, som penicillin. Fra 2003 - 2013 har over en million ytterligere irakere blitt myrdet (et moderat anslag iflg. Sveits og Malaysias myndigheter) Under 'Gulfkrigen' 1990-1991 ble 300 000 retirerende irakiske soldater, pappaer, brödre, sönner og onkler myrdet av USAs militäre. Amerikanerne led noen tusen 'casualities' hvorav 79 (!!!!!) var fatale. 11. sept. 2001 var USAs regjering ****** I Afghanistan har over 200 000 afghanske sivile blitt massakrert av NATO. Taliban har stått bak mord på ca. 70 000 afghanere siden 1979. I Pakistan er hundretusener myrdet av HAARP-oversvömmelser, dronekampfly og missilregn. I Norge har regjeringen myrdet 70 ungdommer på Utøya. I Yemen fly dronefly over hodene på barn og dreper dem. Bradley Manning risikerer nå som dødsstraff ha blitt avfeid som straff, livstid uten benådning for å lekke opplysninger om overlagt drap fra USAs militære på sivile og journalister i Irak. Kursk ble torpedert med 200 døde russiske sjømenn som resultat i 2002. Kina ble HAARP-angrepet i Yushu april 2010 med 140 000 døde sivile som resultat. Moskva bombet i feb. 2013 med 200 døde sivile som resultat. Skyskraper i Groznyj i Tsjetsjenia satt i brann av NATO og bilbomer i Dagestan og tog-avsporingsterror ved Rostov-on-Don av CIA-finansiert tsjetsjensk terrornettverk. Al-Shebab i Somalia er CIA og de dreper sivile systematisk, voldtar kvinner og omsjærer jentunger. Og nå Syria, hvor Al-CIAida har stått bak 150 000 dødsfall. Utenlandske terrorister med penger fra Tel Aviv, Washington og Ankara som dreper sivile og bruker nervegass. Assad ble VALGT! som president o hans regering og Syria var det mest tolerante, åpne, demokratiske og moderne landet i hele midt-østen før CIA's lille 'arabiske' vår skulle myrde hundretusener der. I Libya teppebombet norske militæret Tripoli og Msurata og 200 000 Libyanere har blitt myrdet. Lockerbie, som var Qadaffi's terror for tretti år siden(!) tok livet av under 200 mennesker. Norsk Stuxnet virusinfeksjon av Siemens-komponenter endte først opp i Russland før de ble solgt til Iran og havnet ved kjernekraftanlegget ved Bushehr. Kunne vært en kjernenedsmelting av det der. Og iranerne som anklager Tyskland for krigsforbrytelse og sabotasje blir møtt med EU-boikott som ødelegger ett land med 75 millioner mennesker. CIAs 'dead reckoning' cyberterror mot Kina kostet 20 000 mennesker livet, da sentral infrastruktur og beskyttelsessystemer ved kraftanlegg, kommunikasjonssenraler etc. brøt sammen. kineserne arresterte ett tjuetalls kinesiske kollaboratører og henrettet dem på offentlig tv. ***** Slettet personangrep her **** Endret 14. juni 2013 av Hårek Fjernet personangrep og språkbruk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Så utrolig mye løgn blandet med personangrep. Blir jo nesten komisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå