Thpe Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hei! Sitter bomfast med oppgaven "Min første leilighet". Noen som kan komme med gode tips? Stikkord: Økonomi med sparing, lån og renter Tall og Algebra Målinger og beregninger Grafer og funksjoner Likninger, ulikheter og problemløsning Geometri Statistikk, sannsynlighet og kombinatorikk! Er evig takknemlig til den som kommer med gode tips! Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har du komt opp til eksamen nå?? Kan jeg spørre når eksamenen din er? Du må jo lage noen oppgaver. Feks. du finner en vase, men du vet ikke om den kommer gjennom døren. Så da må du finne ut omkretsen ect. Det er slike ting du må finne ut/gjøre Lenke til kommentar
Thpe Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Har du komt opp til eksamen nå?? Kan jeg spørre når eksamenen din er? Du må jo lage noen oppgaver. Feks. du finner en vase, men du vet ikke om den kommer gjennom døren. Så da må du finne ut omkretsen ect. Det er slike ting du må finne ut/gjøre Ja, den er på tirsdag Takker, er ikke så kreativ skjønner du. Har du tips til oppgaver jeg kan bruke pytagoras i? Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Ja, den er på tirsdag Takker, er ikke så kreativ skjønner du. Har du tips til oppgaver jeg kan bruke pytagoras i? Åja, lykke til. Nei, kommer ikke på noen. Prøv å søk på nettet/se i læreboken for inspirasjon. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 http://oi44.tinypic.com/4ujixe.jpg Innser at jeg kanskje gjorde for mye nå, men kanskje du kan hente noe inspirasjon til egne oppgaver. Med forbehold om feil. 1 Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Ja, den er på tirsdag har du kommet opp i matte i dag og skal ha eksamenen på tirsdag? da får du 96 timer til å forberede deg du er veldig heldig, nyt dette sjansen godt får å få den beste karakteren du kan for eksempel ta å kjøpe møbler til leiligheten og du kan si at hvis du kjøper dem fra utlandet blir det kanskje litt billigere. også kan du får eksempel ta lån fra banken får å kjøpe forskjellige ting til huset ditt, og regne med at hvor mange renter har du, hvilken type lån annuitetslån eller serielån.? bare tenk litt gjennom det og prøv å dra så mye så mulig. selv har jeg aldri hatt prøve-muntlig i matte så jeg er ikke så god til å tenke gode oppgaver heller, selv om jeg fikk 6er på standpunkt. Lenke til kommentar
TheGoat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hva slags matematikk har du? P2? Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hva slags matematikk har du? P2? Tror det er 10.klasse det er snakk om. P2 har man vel på videregående ikke sant? Lenke til kommentar
TheGoat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Tror det er 10.klasse det er snakk om. P2 har man vel på videregående ikke sant? OK ja det stemmer, da er jeg nok lite til hjelp... Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 OK ja det stemmer, da er jeg nok lite til hjelp... Hvorfor det? Har du P2 så tror jeg nok du kan hjelpe. Da har du vært igjennom 10.klasse pensum... Lenke til kommentar
TheGoat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hvorfor det? Har du P2 så tror jeg nok du kan hjelpe. Da har du vært igjennom 10.klasse pensum... Har akkurat hat S2 eksamen så er på et litt høyere nivå. Kommer det noen spørsmål her så kan jeg gladelig prøve. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har akkurat hat S2 eksamen så er på et litt høyere nivå. Kommer det noen spørsmål her så kan jeg gladelig prøve. Okey, TS sendte meg PM hvor h*n lurte på hvordan man kan knytte noen skikkelig mattenøtter til dette temaet, fordi h*n satser på høyeste karakter. Ga et forslag om å bruke Thales setning i forbindelse med en oppgave jeg sendte, men vet ikke om dette er en imponerende nok mattenøtt... Lenke til kommentar
TheGoat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Okey, TS sendte meg PM hvor h*n lurte på hvordan man kan knytte noen skikkelig mattenøtter til dette temaet, fordi h*n satser på høyeste karakter. Ga et forslag om å bruke Thales setning i forbindelse med en oppgave jeg sendte, men vet ikke om dette er en imponerende nok mattenøtt... Kommer litt an på hva du skal bruke Thales setning til i denne oppgaven, har du noe spesifikk? Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Kommer litt an på hva du skal bruke Thales setning til i denne oppgaven, har du noe spesifikk? Bare glem det. Tror TS har fått hjelpen h*n trenger. Det med Thales setning ble vanskeligere enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Når du går inn i leiligheten ser du at døråpningen er litt for stor så du regner ut omkrets,areal osv Bare tenk på alt som kan komme opp i den leiligheten du kan måle eller lage mattestykker av. Møblene du setter inn, et akvarium du må regne ut volum av osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå