Agrostar Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hadde før ein ekstern disk som var tilkobla ein data som køyrde xp. So installerte eg 7 på samme data med alt av samme maskinvare som fra før, og da ville ikkje eksterne disken vere samarbeidsvillig. Får beskjed om at eg må formatere den når eg pluggar den i. Men den dukkar opp under Min datamaskin og eg kan endre bokstav på den som eg vil. Nokon enkel måte å ordne dette på utan å måtte formatere den? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Kan prøve en diagnose. Bruk MBRlister, se min signatur. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Er disk 2 det gjeld, den er ekstern som sagt. Men eg trur det har noko med overgangen ifra xp til 7 a gjere, for eg las om ein annan som bytta os samtidig aom meg. Han fekk samme problem. BPB0list.txt BPB1list.txt BPB2list.txt MBRlist.txt Zero0list.txt Zero1list.txt Zero2list.txt Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Ser alt OK ut under Disk Management i Computer Management? (Kontroll Panel --> Administrative Tools). Kanskje du på "import foreign disk"? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Disken har en vanlig NTFS partisjon som er laget i XP. Det er ikke noe galt å se i partisjonstabellen. Det kan bety at problemet ligger dypere i MFT. Vet ikke om noe problem med å bytte fra XP til Win7. Det skal være helt kurant. Hva sier Diskbehandling, vises den som NTFS der? Kan du prøve disken på en annen PC? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Har prøvd disken i anna pc, både i eksterne kabinettet og tilkobla som ein vanleg hdd. Får akkuratt samme problema og feilmeldingar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå