Nicuu Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hei! Jeg har en 03, E220 CDI. I dag når jeg rygget ut av garasjen og begynte å svinge, kjente jeg at det 'knirket', og en føler det litt i rattet når en svinger. Hva kan dette komme av? Virker som det kommer fra venstresiden for meg, foran. Hva kan dette komme av? Bærekule? Håper på noen svar! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Når merker du dette? Er det en bil med luftfjæring (høyredegulering med knapper ved girspaken..), eller en med vanlige fjærer? Jeg vil hinte om denne siden: http://mbentusiastklubb.no/ Der vet jeg det er mange dyktige entusiaster på forumet.. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Når merker du dette? Er det en bil med luftfjæring (høyredegulering med knapper ved girspaken..), eller en med vanlige fjærer? Jeg vil hinte om denne siden: http://mbentusiastklubb.no/ Der vet jeg det er mange dyktige entusiaster på forumet.. Vanlige fjærer. Hver gang man svinger på rattet, hører man en helsikes knirkelyd. Spiller ingen rolle hvilken side man svinger. Jeg tror kanskje en fjær har gått eller eventuelt bærekule e.l. Takk for link. Svar gjerne her også hvis noen har forslag! Endret 7. juni 2013 av Nicuu Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Høres mer ut som foring eller servopumpe - svogers W211 bråker kraftig ved rattutslag, og det skyldes servopumpen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Styrelager kan det være, tannstang er også en mulighet vil jeg tro.. Hvis du får hjelp av en person til kan man feilsøke på hvor i motorrommet lyden kommer fra.. For å høre direkte kan du bruke en stor skrutrekker som du holder inntil der du tror lyden kommer fra, plasser den andre enden inntil øret. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Det kommer ikke lyd når jeg kjører på fartsdumper, kun når jeg svinger. Også i fart kan lyden forekomme. Svært irriterende. Du kjenner det på rattet når du svinger og knirkinga kommer. Virker som det kanskje er lite olje eller noe slitt, for man merker at den er litt 'gnien' når du svinger på rattet. Mye koster foring? Har akkurat investert 6000,- i dyse - ikke mer nå!! Håper det ikke er noe alvorlig. Bilen har kun gått rundt 200.000km, og har bytta bærekuler så mange ganger før, antar at det ikke er det for det lager som regel lyd når bilen går opp og ned. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Tusenlappene fyker når du har bil. Høres ut som et lager oppå støtdemper tårnet på Mc Person hjuloppheng. Knaker og braker skikkelig nå hjul dreies frem og tilbake. Del koster en hundrelapp. Men du har ikke Mc Person på din bil. (En annen mer avansert type hjulloppheng). Men kan hende det er samme feil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Det lageret kalles gjerne styrelager på sykkel ihvertfall, og er en tilsvarende sak på bil. Til en 211 koster det under en tusenlapp hvis et slikt lager er defekt og jeg har sett rett i EPC. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Det lageret kalles gjerne styrelager på sykkel ihvertfall, og er en tilsvarende sak på bil. Til en 211 koster det under en tusenlapp hvis et slikt lager er defekt og jeg har sett rett i EPC. Ok! Takk for svar folkens. Skal få sett på det! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hvis det er det lageret er vel det en del av det som kalles "Spring Retainer" Varenummer til de fleste 211er: A 211 320 00 26. Funker ikke på biler med 4Matic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå