Lars R. Samuelsson Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Disse modellene banet vei for kompakt- og mobilkameraer.10 kameraer som skrev historie Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det for å provosere at iPhone er trukket frem som "revolusjonen" for mobilkameraer, eller var den faktisk så mye bedre enn andre telefoner på samme tid? 9 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det for å provosere at iPhone er trukket frem som "revolusjonen" for mobilkameraer, eller var den faktisk så mye bedre enn andre telefoner på samme tid? Magnituder bedre. 1 Lenke til kommentar
Brew Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det for å provosere at iPhone er trukket frem som "revolusjonen" for mobilkameraer, eller var den faktisk så mye bedre enn andre telefoner på samme tid? Ikke godt å si om det er tilsiktet,men provoserende er det. Må bare flire.Så vidt jeg husker var iphone kameraet ala 2009 nokså crappy, og dermed en av grunnene til at jeg ikke vurderte den... 8 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hmm - nei - vent - var det 3Gs-kameraet som var den store forbedringen? Lenke til kommentar
toker5 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Kameraet på iPhone 3G var søppel uten sidestykke (jeg hadde telefonen). Kameraene til både Sony Ericsson og Nokia var milevis foran, og de støttet MMS for å dele bildene. Dette var riktignok noe folk hadde gjort veldig lenge på dette tidspunktet. iPhone 3G fikk først MMS-støtte ett år etter lansering (2009). Facebook var forøvrig heller ikke noe stort da iPhone 3G kom. iPhone 3GS, derimot, hadde et betydelig bedre kamera (men ikke bedre enn samtidens Nokia). 5 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Det er ingen overdrivelse å si at Apples iPhone har revolusjonert måten vi fotograferer på. Å jo, det er det. 8 Lenke til kommentar
Aravint Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Sammenligne gode kameraer med en søppel??? 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Sammenligne gode kameraer med en søppel??? Nå synes jeg du overdriver. Brownie er kanskje litt enkelt i forhold til dagens teknologi, men søppel ville jeg ikke kalt det. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hehe, av og til syntes jeg redkasjonen mottar unødvendig mye kritikk fra kommentarforumet når de nevner Apple i artiklene sine, men her tenker jeg at det ble gjort med overlegg. Jeg kan ikke annet enn forestille meg at denne artikkelen må ha blitt skrevet av forfatteren med et lite smil om munnen - godt inneforstått med det faktum at å bruke iPhone 3G sitt mobilkamera som et glansbilde for kameraets utvikling vil skape voldsomme protester. Jeg hadde forøvrig også iPhone 3G, men kan virkelig ikke huske at dette var et kvantesprang i kvaliteten på mobilkamera. Jeg kan forøvrig heller ikke huske hvordan konkurentenes mobilkamera var på den tiden, men jeg tviler på at de var spesielt dårligere. 2 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg husker når Sony Ericsson K750i kom på markedet. Mobilkamera med 2MP og blits! 6 Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg husker når Sony Ericsson K750i kom på markedet. Mobilkamera med 2MP og blits! Og ikke minst linsedeksel. 2 Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Jeg husker når Sony Ericsson K750i kom på markedet. Mobilkamera med 2MP og blits!Og ikke minst linsedeksel. ..og mulighet til å legge bildene direkte opp på blogger via innebygget "last opp til blogg"-grensesnitt K750i (EDIT: K800i) og andre SE-telefoner etter den gjorde at jeg og mine venner startet å blogge i 2006 EDIT: Jeg blander K750i med K800i, jeg har jo hatt begge. K750i hadde autofokus, og LED-blitz. Det er K800 som har ekte xenon blitz og blogger-grensesnitt: Endret 7. juni 2013 av BeachDumb 1 Lenke til kommentar
Guybrush LeChuck Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det for å provosere at iPhone er trukket frem som "revolusjonen" for mobilkameraer, eller var den faktisk så mye bedre enn andre telefoner på samme tid? Har du samsung stakkar og ble sul og lei dej nå 1 Lenke til kommentar
Guybrush LeChuck Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det for å provosere at iPhone er trukket frem som "revolusjonen" for mobilkameraer, eller var den faktisk så mye bedre enn andre telefoner på samme tid? Det er så artig å se dere applehatere lar dere provosere av ting som egentlig ikke angår livene deres....Misunnelse og sjalusi er noe dritt 2 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har du samsung stakkar og ble sul og lei dej nå Unger. Vil du ha bolle og saft? Jeg har eid iPhone 3GS, og var langt fra imponert over kamerakvaliteten på den. Både telefonen jeg hadde før og etter hadde bedre kamera (2 andre forskjellige produsenter). Det var derfor jeg var overrasket over at iPhone 3G ble trukket frem som telefonen som var verdt å nevne angående kamera. Er spent på svar fra artikkelforfatter. 1 Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Jeg må inrømme at jeg faktisk klikket inn på denne artikkelen for å se alle grinekommentarene rundt Apple. Synes det er håpløst hvordan enkelte her totalt mister fokus når Apple nevnes. I artikkelen står nemlig ikke iPhone nevnt pga. sin bildekvalitet. Det står et avsnitt om at mobiltelefonen i dag er det mest brukte kameraet. Det er selvfølgelig heller ikke pga bildekvalitet! Om enkelte trenger iPhone seksjonen repetert står det altså: "Med iPhone 3G ble det enkelt å sende bilder via epost og laste dem opp til Facebook. I tillegg fantes det et voksende antall forskjellige applikasjoner som gjorde iPhone 3G mer leken og brukervennlig enn kompakte digitalkameraer." Rett meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at iPhone 3G var rimelig førende på disse områdene da den kom? Med tanke på populariteten er det altså et ganske godt eksempel, vil jeg si... Endret 7. juni 2013 av chrlod 6 Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Rett meg om jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at iPhone 3G var rimelig førende på disse områdene da den kom? Med tanke på populariteten er det altså et ganske godt eksempel, vil jeg si... Du har helt rett, iPhone gjorde det enkelt å surfe på internett for å se på bilder, ta bilder, dele bilder via app-er og e-post. Så godt som alle telefoner kunne dette fra før på en eller annen måte, men Sony Ericsson/Nokia Symbian Windows Mobile gjorde det ikke så veldig godt eller enkelt for brukeren. Se på statistikken på flickr: http://www.flickr.com/cameras det er ganske imponerende at Apple med sine 12 modeller har tre av de oftest opplastede (mest brukte) kameraene på flickr og ligger på 3. plass totalt bak Nikon og Canon. Bilder lastet opp per dag: Apple iPhone: 5949 (4S), 5086 (5), 4065 (4) altså over 15 000 bilder per dag med en iPhone. Samsung Galaxy: 1165 (SGIII), 667 (SGII) og 241 (Galaxy Nexus) rett over 2000 bilder per dag med en Galaxy. ..og ja det var faktisk iPhone 3G som startet den gode statistikken for Apple Endret 7. juni 2013 av BeachDumb 6 Lenke til kommentar
se# Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Du har helt rett, iPhone gjorde det enkelt å surfe på internett for å se på bilder, ta bilder, dele bilder via app-er og e-post. Synes du og artikkelen har et bra poeng der. Ingen tvil om at Apple endret hvordan kameraer blir brukt. Om det gjør det fortjent til en plass blant de ti viktigste kan selvsagt diskuteres, men det kan mange av de andre valgene også. Totalt sett synes jeg det var et ganske fornuftig utvalg og bra at Casio kom med. Ellers kunne jeg tenkt meg at et toøyd speilrefleks hadde fått plass og Canon ledet an i å få de digitale speilrefleksene tilgjengelige for hobbyfotografer i mye større grad enn Nikon, men kanskje ikke så lett å velge ut en enkelt modell. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Kameraene til både Sony Ericsson og Nokia var milevis foran, og de støttet MMS for å dele bildene. Du kan ikke være seriøs: MMS? iPhone hadde mail-klient, hvorfor skal man da benytte en teknologi som var et teleselskap-hack som i tillegg nedskalerer bildet til 640x480? Er det kult med et "superkamera" når du deler 0,3 megapiksler? Det iPhone hadde som revolusjonerende var appstore, det var mye enklere å finne kamera-apps til den enn til telefonene som allernådigst lot utviklere bruke den svært så innskrenkede Java ME. Endret 7. juni 2013 av JadedGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg