R87 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hei! Pcen min, selv om den fremdeles sparker av, begynner å bli litt gammel. Tenkte å oppgradere med en ssd, men fant fort ut at det er sata3 på hovedkortet, hadde heller ikke vært dumt med ett hovedkort med PCI express 3.0 Spesifikasjonene på maskinen : Prosessor : I7 920 C0 Hovedkort : Asus Rampage II extreme x58 Minne : Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Strømforsyning: Corsair Powersupply TX 850W Skjemkort : ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Kabinett : Corsair Obsidian 850 D Prosessoren er klokket opp til 3,7 GHz Tips? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hovedkort, CPU, og muligens RAM må byttes ut om du skal ha PCIe 3.0 og SATA6GBPS. Verken SATA6GBPS eller PCIe 3.0 er viktig utenom benchmarking. 1 Lenke til kommentar
R87 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Er det ikke slik at man ikke får full lese/skrivehastighet på en SSD med SATA3? Bruker pcen primært til gaming, så har dere noen tips til hva som er lurt å oppgradere til. Budsjett er vel rundt 10000 kr, men må ikke gå så langt opp. Sett litt på Core i7-3930K, eller burde jeg gå for lga 1150 og en Core i7-4700K ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Er det ikke slik at man ikke får full lese/skrivehastighet på en SSD med SATA3? Bruker pcen primært til gaming, så har dere noen tips til hva som er lurt å oppgradere til. Budsjett er vel rundt 10000 kr, men må ikke gå så langt opp. Sett litt på Core i7-3930K, eller burde jeg gå for lga 1150 og en Core i7-4700K ? Joda, du halverer lese- og skrive-hastighet i sekvensielle overføringer. I overføringer som behandler mindre filer blir derimot tapet langt mindre, sannsynligvis ikke merkbart engang. Gå for et ekstra skjermkort før du oppgraderer CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå