DCG Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Hei, Jeg kjøpte meg en ny sykkel for rundt 3 måneder siden. Jeg husker ikke helt hvilket merke den er i farten, men det var blant de billigere G-sport hadde inne, jeg ba bare om en grei sykkel for å komme meg til fra jobb. Nå har det begynt å dukke opp rust på alt av skruer, tennene på girene og ellers rundt om på sykkelen. Er dette normalt og noe jeg burde forvente? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 7. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Er dette normalt og noe jeg burde forvente? Om sykkelen står ute er dette stort sett å forvente ja. Det er også en sammenheng med pris her. De billigste komponentene er lagd i smidd stål som gjerne kan ruste ganske raskt. Rust på drivverk kan forebygges med smurning. Det viktigste er her kjede. For noen hundrelapper kan du også bytte kjede til noe som er mer motstandsdyktig mot rust. Bolter og skruer kan også til en viss grad beskyttes med fett og smurning, men først og fremst er det stålkvaliteten som avgjør motstandsdyktigheten. Det meste av rust vil være overflaterust og er stort sett bare et estetisk problem, men bolter bør være smurt for å unngå at de ruster fast. Det er uvanlig at noe annet enn kjede tar noe varig skade av rust. (Og kjeder er forbruksvare uansett) Endret 7. juni 2013 av sverreb Lenke til kommentar
DCG Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2013 Det var omtrent svaret jeg forventet å få, selv om jeg ikke liker det Har full forståelse for at det er sammenheng med pris, men samtidig hadde jeg forventet noe litt bedre, en sykkel brukes tross alt ute. Men så lenge det i praksis bare er estetisk (med unntak av kjedet) så er det heller ikke noe problem for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå