Gå til innhold

PS3 - Hvilken av utgavene?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte å kjøpe meg en PS3 i full fart så jeg kan prøve The Last of Us. Og såvidt jeg forstår finnes det tre utgaver.

 

Fat - Den originale

Slim - Mindre utgave

Super Slim - Enda mindre utgave.

 

 

Men jeg ville ikke gjøre tabben av å bestille en konsoll som kanskje er kjent for stabilitetsproblemer, varmeutviklingsproblemer osv. Så jeg begynte å gugle litt om de forskjellige modellene og om det er noen forskjell.

 

Og da snublet jeg over denne tråden:

http://community.us....r/td-p/39219775

 

I tillegg så jeg en side-by-side video på Youtube som viser at Slim er raskere i loading og smoothere i menyer enn Super Slim. Men finner ingenting om Fat utgaven.

 

Er det noen som har noen formeninger om hva jeg burde kjøpe og hva som er best? :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte PS3 Slim 500GB i dag.

 

Det er første gang jeg har tatt i PS3, både i konsollen og kontrollen.

Har heller aldri sett noen spille på en tidligere.

 

Selv har jeg til nå hatt Xbox 360 Elite, allways connected og alltid med siste firmware.

Og jeg må si at PS3 skuffet veldig i forhold til Xbox. Selv før jeg har rukket å bruke den til spill syntes jeg den var laber i sammenligning.

 

Det første jeg gjorde før jeg i det hele tatt valgte å gjøre meg opp en mening var naturligvis å oppdatere til siste firmware og laste ned siste versjon av PS Store. Men PS3 gir på ingen måte en sømløs og integrert opplevelse, slik Xbox gjør. Når jeg skal inn i Store må jeg faktisk STARTE programmet, og skjermtilknytning forsvinner et lite sekund så det blafrer i bildet før et nytt et kommer. Og dette har en helt annen design, og i menyer så opplever jeg av og til litt hakking etc.

 

Det har jeg aldri gjort på Xbox. Ikke misforstå, jeg er ingen Xbox fan. Jeg har brukt Xboxen min maks 50 timer på 3 år. Jeg kjøpte den utelukkende for å prøve Forza. Og når jeg ble lei det har jeg bare hatt den tilkoblet uten at den har blitt brukt. Men alikevel merker jeg den gir en langt mer sømløs og fullstendig integrert opplevelse.

 

Men men, disse negative tingene jeg har erfart med PS3 er absolutt ikke det som teller mest. Nå gleder jeg meg igrunn kun til å kjøpe The Last of Us på fredag. Kjøpte den egentlig kun pga dette spillet.

 

Men vil gjerne få LITT mer valuta for pengene enn kun ett ekslusivt spill. Heavy Rain har jeg blitt anbefalt, er det andre titler "jeg bare MÅ prøve"? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...