Gå til innhold

Forsikring av systemkamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ringte forsikringsselskapet jeg har reiseforsikring i da jeg skulle til Vietnam. Tre dager før avreise fikk jeg for meg at jeg skulle ha med skikkelig med kamera og planla å ta med sekken full av kvalitetsglass. Fikk da til svar at kun "familekamera" var dekket av forsikringen og da oppad begrenset til 10.000,-. "Proff"-utstyr utover dette måtte jeg ha egen verdisaksforsikring på. Undres på grensene som settes på når man er familiemann og proff... Vil tro at de går i forsikrings-selskapets favør ved tvil/tvist.

Jeg anbefaler alle å ta en telefon til selskapet som dere har for innbo/eise og spørre om hvordan de tolker hva som er forsikret når en har utstyr for mer enn 10 store (?).

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle å ta en telefon til selskapet som dere har for innbo/eise og spørre om hvordan de tolker hva som er forsikret når en har utstyr for mer enn 10 store (?).

Det er jeg helt enig i, uansett hvor mye vi skriver her så er det bare forsikringsselskapene som sitter med de riktige svarene :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg ringte forsikringsselskapet jeg har reiseforsikring i da jeg skulle til Vietnam. Tre dager før avreise fikk jeg for meg at jeg skulle ha med skikkelig med kamera og planla å ta med sekken full av kvalitetsglass. Fikk da til svar at kun "familekamera" var dekket av forsikringen og da oppad begrenset til 10.000,-. "Proff"-utstyr utover dette måtte jeg ha egen verdisaksforsikring på. Undres på grensene som settes på når man er familiemann og proff... Vil tro at de går i forsikrings-selskapets favør ved tvil/tvist.

Står nok over forsikring av gamle rimelege systemkamera som ikkje er verd stort meir enn eigenandelen. Men hadde ein f.eks. eit av Panasonic sine dyre 2.8 objektiv + litt til var det kanskje annleis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...