Kurt Lekanger Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Bilder av PureView-versjonen av Nokia Lumia har lekket.Rykte: Slik ser Nokias Windows-kameramobil ut Lenke til kommentar
MajestyDT Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Og der gjør en journalist PureView-blemma igjen. Hvor mange ganger må det presiseres at det allerede finnes flust med Nokia Lumia-mobiler med PureView? En journalists viktigste jobb må da være å skrive så korrekt som mulig? Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 EOS ha ha. Tipper Canon brummer i skjegget nå... Tidligere har det jo vært slik at fryktelig mange megapixler skviset inn på en bitteliten bildebrikke skaper STØY i bildet. Er dette fikset på nå? Nå er det jo dessverre sånn at for å få bilder med bra bildekvalitet må man ha skikkelige objektiver. Det er vel grenser for hva man kan få til med 5-10 mm "objektiv" størrelse... Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 EOS ha ha. Tipper Canon brummer i skjegget nå...Tidligere har det jo vært slik at fryktelig mange megapixler skviset inn på en bitteliten bildebrikke skaper STØY i bildet. Er dette fikset på nå? Nå er det jo dessverre sånn at for å få bilder med bra bildekvalitet må man ha skikkelige objektiver. Det er vel grenser for hva man kan få til med 5-10 mm "objektiv" størrelse... Hvorfor skal Canon brumme i skjegget over et ord som kun brukes som et kallenavn på et ikke-lansert produkt? Lenke til kommentar
kalinho Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Wow....de fleste skjønner jo at det er snakk om "<Megapixel++" Pureview Lumia versjonen de snakker om når de lager en sånn artikkel....var du forvirret kanskje? Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 er det ikke sånn at wp8 "bare" støtter 21 megapixler? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 er det ikke sånn at wp8 "bare" støtter 21 megapixler? Jo, er det jeg også har hørt, att OSèt ikke er kompatibelt med kraftig nok prosessor for å håndtere så store bildebrikke, er kun Symbian som har hatt den kapasiteten sålangt... Det står jo uansett ingenting om antall mpx her så kan godt være det er 21 mpx da. Isåfall vil zoom og pixelbinning effekten bli veldig begrenset her i forhold til Nokia 808 som har 41 mpx. Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 er det ikke sånn at wp8 "bare" støtter 21 megapixler? Nei Lenke til kommentar
Konrad Andree Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg har vært innom nettet og jeg kunne tenke meg å ha denne hvis Nokia klare å gir den like god eller helst bedre spesifikasjoner i forhold til de andre WP mobilene og ikke minst en pris mann kan leve med :-) Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hvorfor skal Canon brumme i skjegget over et ord som kun brukes som et kallenavn på et ikke-lansert produkt? Jo fordi de misbruker navn på proffserien og lurer folk til å tro at leketøyskameraet til Nokia nå er like bra som Canon sine EOS kameraer. I gamle dager stod det ofte Carl Zeiz på enkelte kameraer av billigste sort og folk trodde dette var gull. Litt av samme ulla. Lenke til kommentar
Konrad Andree Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Etter nærmere studering av bildene så ser det ut som at trådløs-lading komme som tillegg. Lenke til kommentar
Konrad Andree Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 21 Mega piksler er i vertfall bedre en alle de andre mobilene der ute med unntak av 808'eren. Allikevel, selv om 21 er mindre en 41 så kan dette føre til at sensoren er mer lys følsom og dermed gir en noe bedre lav lys resultat. Vi for ser hva som komme frem tilslutt. :-) Lenke til kommentar
Morgis Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 EOS ha ha. Tipper Canon brummer i skjegget nå...Tidligere har det jo vært slik at fryktelig mange megapixler skviset inn på en bitteliten bildebrikke skaper STØY i bildet. Er dette fikset på nå? Nå er det jo dessverre sånn at for å få bilder med bra bildekvalitet må man ha skikkelige objektiver. Det er vel grenser for hva man kan få til med 5-10 mm "objektiv" størrelse... Bildene blir ikke 41mp. Pureview komprimerer disse store bildene ned til feks 8mp for å få skarpe klare bilder, selv i dårlig lys. Lenke til kommentar
Morgis Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 er det ikke sånn at wp8 "bare" støtter 21 megapixler? Hvorfor skulle et OS begrense mekapixler på et kamera? Det er jo bare å benytte kraftig nok maskinvare for den store regneoperasjonen. Du blander nok med 720p og 1080p skjermer. Foreløbig støtter ikke wp8 fullHD skjermer, men det kommer Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Bildene blir ikke 41mp. Pureview komprimerer disse store bildene ned til feks 8mp for å få skarpe klare bilder, selv i dårlig lys. Jo de kan absolutt bli 41 mpx. Hvor mange mpx bildet skal være angir man i innstillingene før man tar bildet. Jeg har selv tatt en god del i 41mpx med min mobil men anslår att det kun utgjør ca 5% av det totale antallet bilder. De aller fleste bildene tar jeg i 5 eller 8 mpx. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hvorfor skulle et OS begrense mekapixler på et kamera? Det er jo bare å benytte kraftig nok maskinvare for den store regneoperasjonen. Du blander nok med 720p og 1080p skjermer. Foreløbig støtter ikke wp8 fullHD skjermer, men det kommer Det er riktig att det brukes en egen prosessor for prosessering av bildene, det er sinnsykt krevende jobb, eks. på Nokia 808 prosesseres over 1 MILLIARD piksler pr sekund ved videoopptak i full oppløsning. Uansett kreves det att OSèt støtter kommunikasjon med en slik prosessor, etter hva jeg vet har det ikke vært mulig å få til med WP hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg