Populært innlegg Arcturus2 Skrevet 7. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Overalt ser og hører vi om gutter/menn som ikke klarer å fikse seg kjæreste. Hvorfor gjelder dette så mange? Det er overtydelig at dette er noe som skjer flere og flere. Det er trist at det skal sitte einstøinger på hver sin haug. Kanskje mest av alt ligger tragedien i det at det er unngåelig. Med så mange ulike personligheter, kroppsfasonger og ansikter der ute er det helt utenkelig at man skal måtte behøve å sitte på sin lille knaus og hytte neven mot samfunnet og "alfahannene" som tar alle damene. Poenget med denne tråden er, en gang for alle, å knuse et par illusjoner. (Og forhåpentligvis pirre nok til litt debatt). Jeg tar utgangspunkt i en gammel post jeg skrev som antakeligvis ikke ble sett godt nok, og vektlegger konkrete råd. Dette er ment som en oppriktig guide til å bedre situasjonen til de gutta som sliter. Jeg er ikke naiv, jeg har ingen ambisjoner om at rådene kommer til å bli fulgt til punkt og prikke (selv om det ville utgjort en dramatisk forskjell relativt raskt). Meningen er å sørge for et snev større innsikt utover den begredelige "alfahann" diskusjonen, som er basert på en misforståelse av hele gamet fra startplass. En definisjon; Det er mange ulike ideer om jenter. Gutter som aldri har hatt draget har en tendens til å generalisere jenter til en tankeløs størrelse. Antakeligvis fordi det er lettere å forklare dem slik. Men så må vi jo se litt på fakta. Jenter er ikke tankeløse høner som faller pladask for alfahanner, uten evne til å motstå sine dyriske drifter. Jenter er alt fra A til Å. Du har gotherjenta som vil ha en dyster, svartkledd, innhul, likblek og mannevond fyr med arr på armen. Det er barbiedukka fra landet som gjerne kunne tenke seg en mannete mann med stor M. "Skitt under neglene", som de så pent kaller det selv. Vi har jenta som aldri har blitt sett på to ganger av gutta fordi de er fullstendig grå mus. En del av disse er også tomboys eller gamere. Så finnes de ufattelig vakre, lekre, high-maintenance kjerringene med et ballong-selvbilde blåst opp i himmelen, med en tilsynelatende pill råtten ide om hva likeverd er. Dette er random eksempler. Variasjonen er ekstrem! Jenter kommer i alle størrelser, fasonger og personligheter, med like stor interessespredning som oss gutter. Damer er ikke "damer". De er individer. Det første du må fikse er forståelsen for hva en dame er. Det innebærer å gå helt inn på individnivå. Jeg forstår at dette er en smertefull realitetsorientering. Det går ikke an å lure og vri og trickse seg frem til en kjæreste. Hvorfor har du ikke dame? Hva kan du gjøre for å snu din ulykkelige tilstand? Her kommer et par råd: Det gjelder å komme seg ut av huset. Har du en sosial hobby? Noe du kunne tenke deg å begynne med? (Ikke-sosial hobby vil f.eks være dataspill eller sløyd.) Hva med fjellklatring? Det arrangeres camps, turneringer, konkurranser og generelle get-togethers gjennom ulike foreninger som turistforeningen, Klatreforeningen, etc. En aktiv hobby anbefales for din egen selvutviklings del, men kan også ha den særskilte bieffekten at det er jenter der du kan komme i prat med. Ytre faktorer: 1) Trening De som biffer musklene er overbevist om at det gir de draget på damene. Faktum er at litt er bra, men det kan bli for mye av det gode. På samme måte som du ikke digger en dame med hengemage digger ikke damene grandiosa-og-Cola-flesket på deg. Trening er mer enn muskler. Det fabelaktige med biffede karer er at de ofte har en vanvittig høy fettprosent. De presterer faktisk å trene flerfoldige tusen timer med det resultatet at de ser ut som sterke feitinger. Fantastisk ironisk. Tror du jentene elsker store, fettkledde muskler? Boblende overarmer og en svett pondus med et navlehull? Neppe. Trening kan gi deg en fordel, men det vil alltid bli sett i forhold til sunnhetsgraden din. Sunnhet er sexy. Feite jenter er ikke "formfulle", det er ikke et spørsmål om smak og kultur. De har for høyt energi-inntak og en for inaktiv livsstil. Det samme gjelder menn. Muskler for musklenes skyld har ingen funksjon. Trening må forstås som et ledd i å være sunn for at det skal bli deilig. 2) Mote Mange, mange jenter er opptatt av mote. Tror du det magisk forsvinner når de ser på menn? At det bare gjelder andre jenters klær? Nei. Faktum er at du bedømmes beinhardt for hvordan du kler deg. Klær viser sosial tilhørighet og er et sterkt uttrykk for personlighet. Hvem er du? Er du en som syns klær er for dyrt, at det ikke er noe som helst galt med Jack&Jones t-skjorta og det kule hvite skinnbeltet fra 2004? Hvem ønsker du å vise at du er? Mange menn, i alle aldre, driter fullstendig i mote. Klær skal dekke en funksjon. Det skal gi varme, det skal være praktisk. Det sier seg selv at dette er håpløst i møte med en kvinne når vi vet at du bedømmes over det. Har du virkelig råd til å sitte på din høye hest og postulere at du klarer deg fint slik det er nå? Der du sitter alene og surmuler over alfahannenes hegemoni? Det er et utall av stilkombinasjoner; skatere, rockere, hip-hop'ere, innvandrere og streetwear, bygdemote (ikke-mote), etc. Men det finnes en helt klar internasjonal standard som fungerer like godt i London som i Dubai. I Oslo som i Stockholm, New York og Moskva. Denne går slik: Navy blazer med gullknapper, en hvit skjorte og beige chinos. Klassisk. Tidløst. Standard gru som løfter deg fra en dass til en champ før du kan si blakk. (Det behøver ikke være dyrt. Dressmann selger billige blazere, Chinos koster 199 på Cubus. Where there is a will there is a way.) Mens vi først snakker om JFK: Poloskjorte, en klassisk klokke, hvite bukser, seilsko. Er det mer enn 20 grader i været er dette tidløst. En moderne, men ikke for dyr klokke fra Gant. Tidløst. En fin dress er verdt å investere i. Det koster gjerne mellom 3000-6000 for en som er skikkelig god. En stygg dress kan du like gjerne droppe. (NB: Blazer og dress er to forskjellige ting.) Alle menn med en viss stil burde eie en Burberry trench coat før de dør. Klassisk prince Charles, går rett og slett aldri feil. Til uformell fritids kan det være ekstremt trivelig å kle på seg en tømmermannskjorte i flanell med jeans og pene sko til. Rull opp ermene og vis at du har tilbragt et par timer i solen. (NB: Ikke engang finn på å kjøpe kortermet ruteskjorte. Da kan du likesågodt henge deg selv.) Wayfarer solbriller er relativt ålreit å ha. Hvis du ikke har forstått tegningen enda kommer her et par via negata eksempler: Alt du finner i en Jack&Jones butikk med særdeles få unntak, kan du fint droppe med mindre du vil se ut som en kuk. Skyt meg. Better yet, la oss ta kollektivt selvmord. Bootcut jeans er aldri, aldri kult. Eier du jeans som ser slike ut anbefaler jeg deg å brenne dem. Hardt og lenge. Og be til høyere makter om at du ikke blir husket for å ha gått i dem. Hennes & Maurits har mye ufordragelig driiiit. Det eneste man oppnår med en herregarderobe derifra er å se ut som man har brukt nettopp 250 kroner på en ny garderobe. En motemessig falitterklæring. Unngå for enhver pris H&M. (Dette gjelder alt annet enn basisklær. Klart sokker kan kjøpes der. Man er da ikke idiot.) For store sko. Bedriten bukse. Stor stor klokke. Douche-genser med megaturnoff utringning og et jævelig teit skjerf. Alt feil på en og samme mann. Herlig. (Hvor er egentlig beads-kjedet i halsen med kors på?) Poenget er: Det hjelper ikke å snakke om at kvinner bare vil ha alfahanner og at man selv er for stygg for å tiltrekke seg noe kvinnemenneske. Det er bare destruktivt og hindrer masse gode opplevelser. Det finnes en ekstrem mengde forskjellige jenter. Jeg er personlig en rett over middels sosial person med en helt normal størrelse omgangskrets. Jeg kjenner likevel flere jenter som sliter med å få seg kjæreste enn jeg kjenner gutter som gjør det samme. Disse jentene som sliter er kanskje ikke topp 10 og har sine feil og mangler som gjør at de sliter. Men nettopp dette gjelder også de frustrerte, sinte, unge menn som sitter på et forum og gnåler om mangel på frøkner. Det er en blanding av sosial angst, forfallen fysikk, snevre interesser, teknisk intelligens og kanskje litt lite sosial kapital. Resultatet blir at sosiale menn blir høyt ettertraktede, mens de mindre sosiale menn sliter voldsomt. Det har dog ingenting med reell attraktivitet å gjøre. Det har med personlighetstyper. Internetdating er faktisk genialt ettersom man kan i fred og ro få kontakt med en jente. Tenk det, du som sitter der du sitter og leser dette, med runkepapiret på PC-bordet, to terra med pr0n på HDene, tomme colaburker og et innbitt hat mot de menn med større penis, skarpere kjevelinje, større biceps, og i-et-forhold-status på facebook med en hottie du aldri tror du kan få. Hva om du hadde snakket med en jente på nettet og funnet ut at hun også elsket den samme filmen som deg? At hun leter manisk etter den samme typen prog-rocken som du digger. At hun noen ganger, når ingen ser på, tenker akkurat det samme som deg. Hva om hun finnes? Det kan hende hun ikke har megatits som Jenna Jameson, eller barbiehår som dama til douchen du har på Facebook. Vær realistisk. Mye kan gjøres med pushup BH, tre lag flytende dekksminke, eyeliner, mascara, fake lashes, øyebrynblyant, linser, rettetang og 50x forsøk med mobilkameraet før babe-bildet sitter. Jenter, i den virkelige verden utenfor Facebook og instagram der de har maksimal kontroll med hvilket bilde av seg selv de har konstruert nøysommelig, er helt annerledes. Realismen innebærer morgentryne og morgenånde, svette føtter, barberingskviser under armene, sopp i you-know-where, utflod, mensen, og svetteringer. Damer er like uperfekte og jævelige som du er, der du sitter og fiser for deg selv. Når du innser det og snakker med de som likeverdige vesner kan du oppnå å få intim kontakt. Det er jo det det handler om, alt sammen: Få intim kontakt. Sex er en bieffekt. Hvorfor har jeg da mast om mote og trening? Fordi det handler om å ta vare på seg selv. Du vil gi inntrykket av at du har investert i deg selv. Brukt tid og midler på å dra deg opp og børste støvet av jakken. Du vil ikke finne deg en jente som ser ut som en dass, og jenter vil ikke date en mann som er en dass. Jenter bruker ufattelig mye tid og energi på å fremstå som en ideal versjon av seg selv. Det samme burde du gjøre dersom du mener alvor med å bryte ut av ensomhetsfloken. Bli litt engasjert for svingende. En ting er uansett sikkert og visst; det hjelper ikke for noenting å klage. Det eneste som skaper forandring er forandring. Edit: Fjernet postulering om kjønnsratio. Rett skal være rett, kjære kverulanter. Endret 7. juni 2013 av Arcturus2 18 Lenke til kommentar
Nyph Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 "As of 2012, the global sex ratio is approximately 1.01 males to 1 female" http://www.indexmundi.com/world/demographics_profile.html Har ikke oddsen med oss dessverre. Ikke sjans i havet. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Norske jenter/damer er bare over gjennomsnittet kresne. Endret 7. juni 2013 av meg0709 5 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Navy blazer med gullknapper, en hvit skjorte og beige chinos. Klassisk. Tidløst. Standard gru som løfter deg fra en dass til en champ før du kan si blakk. Synes det ser altfor snobbete ut. Høres ut som stilen til noen som kunne tenkes å gå på BI. Hvite bukser er for øvrig heller ikke spesielt pent på menn. Burberry-trench er for øvrig noe mang en mann bør ha. c: Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Jeg har reist en del og kan LETT si at frustrerte menn i Norge kommer av at de omgås med Norske damer. Jeg går kledd i akkurat hva f jeg vil, slim pants med en chill adidas hettegenser er favoritt, og damer som kler seg Hollywood fashion som eks frogner bærter de er bruk & kast på en lørdags natt at best.. Attitude og god sanse for hva som passer sammen er langt mer viktig en kle som en Hollywood klyse. Endret 7. juni 2013 av DaniNichi 7 Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Synes det ser altfor snobbete ut. Høres ut som stilen til noen som kunne tenkes å gå på BI. Hvite bukser er for øvrig heller ikke spesielt pent på menn. Burberry-trench er for øvrig noe mang en mann bør ha. c: Nå er verken en økonomiutdannelse eller snobbete klesstil et skjellsord, snarere tvert imot. Men jeg går med på at hvite bukser er for spesielt interesserte. Jeg eier selv ingen hvite bukser. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Synes det er litt rart om det skulle stå så dårlig til med menn i dette landet og ikkje kvinnene. Sidan det er rundt om kring like mange menn som kvinner må det jo bety at andel single kvinner skal være rundt om kring lik single menn. Eller er det slik at norske kvinner som ikkje får seg mann finner seg ein utlending? Forstår ikkje helt at det skal være fleir frustrerte menn enn frustrerte furer. Nå er verken en økonomiutdannelse eller snobbete klesstil et skjellsord, snarere tvert imot. Men jeg går med på at hvite bukser er for spesielt interesserte. Jeg eier selv ingen hvite bukser. Jo, økonomiutdannelse er eit skjellsord. Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Jo, økonomiutdannelse er eit skjellsord. Nei, det er det ikke. Si det til nobelprisvinner i økonomi J. Stiglitz. (http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stiglitz) Økonomi er en hederlig utdannelse. Å si noe annet anser jeg for å være ren skjær idioti. Synes det ser altfor snobbete ut. Har du noen alternative ideer? Kom gjerne med bilder. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 damer som kjører hard street stil er stilig. helt rå stil jeans og masse tattoveringer er også OK i min bok, litt semi gay bilde 1 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har du noen alternative ideer? Kom gjerne med bilder. Har ikke noen ideer til generelle stiler. Synes generelt at folk bør droppe allværsjakka og all-round-joggeskoa sine. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (...) En definisjon; (...) Det gjelder å komme seg ut av huset. Har du en sosial hobby? Noe du kunne tenke deg å begynne med? (Ikke-sosial hobby vil f.eks være dataspill eller sløyd.) Hva med fjellklatring? Det arrangeres camps, turneringer, konkurranser og generelle get-togethers gjennom ulike foreninger som turistforeningen, Klatreforeningen, etc. En aktiv hobby anbefales for din egen selvutviklings del, men kan også ha den særskilte bieffekten at det er jenter der du kan komme i prat med. Det er ikkje bra nok med ein heilt tilfeldig hobby. Det bør vera ein hobby der minst 50% av deltakarane er single jenter!!! Elles vil dei berre hamne oppi fanget på dei gutane som har tekket. Og då blir det ikkje att ei einaste ei. Ytre faktorer: 1) Trening De som biffer musklene er overbevist om at det gir de draget på damene. Faktum er at litt er bra, men det kan bli for mye av det gode. På samme måte som du ikke digger en dame med hengemage digger ikke damene grandiosa-og-Cola-flesket på deg. Trening er mer enn muskler. Det fabelaktige med biffede karer er at de ofte har en vanvittig høy fettprosent. De presterer faktisk å trene flerfoldige tusen timer med det resultatet at de ser ut som sterke feitinger. Fantastisk ironisk. Tror du jentene elsker store, fettkledde muskler? Boblende overarmer og en svett pondus med et navlehull? Neppe. Trening kan gi deg en fordel, men det vil alltid bli sett i forhold til sunnhetsgraden din. Sunnhet er sexy. Feite jenter er ikke "formfulle", det er ikke et spørsmål om smak og kultur. De har for høyt energi-inntak og en for inaktiv livsstil. Det samme gjelder menn. Muskler for musklenes skyld har ingen funksjon. Trening må forstås som et ledd i å være sunn for at det skal bli deilig. Det hjelp ikkje med trening så lenge det ikkje aukar kvinnetekket!!! 2) Mote (...) (...) (...) Alle menn med en viss stil burde eie en Burberry trench coat før de dør. Klassisk prince Charles, går rett og slett aldri feil. Til uformell fritids kan det være ekstremt trivelig å kle på seg en tømmermannskjorte i flanell med jeans og pene sko til. Rull opp ermene og vis at du har tilbragt et par timer i solen. (NB: Ikke engang finn på å kjøpe kortermet ruteskjorte. Da kan du likesågodt henge deg selv.) Wayfarer solbriller er relativt ålreit å ha. Du er klar over at dette er metroseksuelle alfahann-modellar? Då bør du få inn eit avsnitt om plastisk operasjon, som nett er einaste metode for å få ein "God Tier" utsjånad. Det er heller ikkje alle som er metroseksuelle, så kanskje du kan utvide med respektable døme på det du kallar bygdatullingar? Hvis du ikke har forstått tegningen enda kommer her et par via negata eksempler: (...) For store sko. Bedriten bukse. Stor stor klokke. Douche-genser med megaturnoff utringning og et jævelig teit skjerf. Alt feil på en og samme mann. Herlig. (Hvor er egentlig beads-kjedet i halsen med kors på?) For noko tull. Ser det verkeleg ut som om denne pølseklysa der har problem med å få seg noko? Poenget er: Det hjelper ikke å snakke om at kvinner bare vil ha alfahanner og at man selv er for stygg for å tiltrekke seg noe kvinnemenneske. Det er bare destruktivt og hindrer masse gode opplevelser. Det finnes en ekstrem mengde forskjellige jenter. Jeg er personlig en rett over middels sosial person med en helt normal størrelse omgangskrets. Jeg kjenner likevel flere jenter som sliter med å få seg kjæreste enn jeg kjenner gutter som gjør det samme. Disse jentene som sliter er kanskje ikke topp 10 og har sine feil og mangler som gjør at de sliter. Så du har ikkje innsett at dei kan vera ei smule kravstore der dei er på jakt etter draumemannen? Det er slike som brenn seg på alfamenn heile tida. Men nettopp dette gjelder også de frustrerte, sinte, unge menn som sitter på et forum og gnåler om mangel på frøkner. Det er en blanding av sosial angst, forfallen fysikk, snevre interesser, teknisk intelligens og kanskje litt lite sosial kapital. Resultatet blir at sosiale menn blir høyt ettertraktede, mens de mindre sosiale menn sliter voldsomt. Det har dog ingenting med reell attraktivitet å gjøre. Det har med personlighetstyper. Men da er det jo attraktivitet det er prat om da alle personlegheitstyper ikkje er like attraktive!!! Internetdating er faktisk genialt ettersom man kan i fred og ro få kontakt med en jente. (...) 1. Er du 1/10-6/10 utsjåandemessig? 2. (Om 1 er ja,) har du prøvd nettdating? Mi erfaring tilseier at det er to grupper jenter som har profil på nettdatingsider: 1. Dei kravstore som berre søkjer stadfestingar, og 2. Dei jentene som nett er ute etter kjærast, og som oppnår dette i laupet av sers stutt tid. I ein slik marknad hjelp ikkje å vera stygg av natur, sjølv kor mange meldingar ein sender. 2 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Vet dere hva? Jeg bryr meg ikke så forferdelig mye om hva gutter har på seg jeg, så lenge de er rene og lukter godt! Noen ting som er helt turn-off: Sagging, caps bak fram, allværsjakke over dress. Resten er ganske så ok faktisk, en helt nøytral olabukse og en pen (altså hverdagspen) skjorte, t-skjorte eller genser er mer enn nok, og tommel opp fra meg. Jeg skjønner at "by-damer" på BI kanskje vil ha litt mer klasse over stilen, men jeg tror ikke jenter flest krever sånne ting som var listet opp i førsteposten. Jeg har og hadde aldri avfeid en fyr pga klesstilen. Hyggelige gutter som sier her og smiler er viktigst, så går det mer på personligheten etter det. Jeg er også av de som foretrekker at gutta har kosemage fremfor sixpack. At han holder seg i form er flott, men han trenger ikke trene fast så det synes for at han skal se attraktiv ut. (Karim i årets PH var for min del den mest attraktive der, for å vise et eksempel. Han var blid, naturlig og sjarmerende.) 1 Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Disse, og lignende tips dukker stadig opp. Tren, ha en grei klesstil, vær sosial, dusj og bruk deodorant. De fleste som ikke har knekt koden lurer altså på det som skjer mellom dette og når man har kjæreste. Det blir som at noen ber deg beskrive befruktning og graviditet, og så svarer du "ha sex, og ca. 9 måneder senere har du et barn." 3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) En av de største utfordringene er at en del er dårlige på non-verbal kommunikasjon og rett og slett ikke skjønner hva som skjer rundt seg med mindre det blir sagt 100% bokstavelig. "Er du sint/sur nå? Liker du meg? Sa jeg noe galt? Hun gjorde slik og sa det og det, hva er det egentlig hun mener?" En del Mannfolk går rundt som levende spørsmålstegn fordi de er kommuniserer med omgivelsene på en primitiv og begrenset måte. En slik fyr kan sitte med sine tanker om at det er sjanseløst å komme i kontakt med damer mens det noen meter unna sitter en dame som har sendt ut signaler om at hun er klar for nye eventyr med nettop denne fyren. Senere når/ hvis det i det heletatt endelig demrer for fyren at det var en dame der, er det alt for sent. Da kommer fortvilelsen og forsøk på å blåse luft inn i en punktert ball, noe som er sjanseløst. Senere bir det en ond sirkel hvor fyren ser på at bærene og fruktene råtner isteden for å plukke de. Aller mest sliter de fyrene som er så langt ute å kjøre at de forsøker å plukke alle fruktene de ser selv om de er helt utenfor rekkevidde. Frustrasjonen som oppstår er ekstrem og slik går det i en uendelig spiral ut i intet. Slike menn er en eneste stor turn-off da damer raskt leser at de er desperate og helt ute av stand til å kommunisere på flere nivå. De færreste synes det er innbydende med en fyr som er så primitiv at alt må sies 100% bokstavelig eller en som wstadig forsøker å forsyne seg av fruktfatet på rødt signal i lyskrysset. Mangler man evnene til å se gult eller grønt signal så blir det å ta til takke med den evige runddansen med å stange hodet i en murvegg. Klær og utseende er vel go bra men det er kortvarig hjelp i å kle seg vel dersom man er totalt amøbe på komminikasjon og samvær med andre mennesker. Det tar ikke mange sekundene før omgivelsene er at det kun er en fasade og at resten ikke er på stell. Det har også litt å gjøre med mentaliteten. "For katten er musa ein løve." "Kvinner høyrer ikkje på ein hund som altid gøyr." "Man fanger ikke fisk med tørre fingre." "Skogen ville være uendelig stille om det bare var de beste fuglene som sang." "Det er bedre med grøt sammen, enn biff alene." "Det er bedre med ei dame i armene, enn ti på dansegulvet." "Jenter er som fluer, de danser rundt det som skinner." "Kvinner ler når de vil, og gråter når de kan." "Man skal ikke skue hunden på hårene." "Ærar du hunden, får du skiten i lønn." "Det er rart med lykken, den kommer av seg selv." "Lykken lar seg ikke fange, man må få den." "Gresset er grønt nok på vår side av gjerdet når vi bare husker å vanne det." "Beste osten blir først musebitt." Endret 7. juni 2013 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Nordmenn er generelt vanskelige å komme innpå og det er et problem når man skal finne en partner. Det tar så lang tid å finne en person som har en naturlig, avslappet kjemi med - å være naturlig og avslappet er ikke akkurat noen norsk spesialitet - og finner man ikke den personen i sin egen omgangskrets er det nærmest umulig å trenge inn i nye miljøer, da vi liker å låse gruppene våre. Min påstand er at nordmenn gjør seg best hver for seg, dvs. i forhold med utlendinger fra andre kulturer snarere enn med hverandre. Selv har jeg til dags dato ikke hatt et eneste forhold med en norsk jente som ikke føltes kunstig og anstrengt, mens jeg med utenlandske jenter nærmest umiddelbart får en god og avslappet tone. Jeg merker det samme når det kommer til vennskapsforhold; det er så mye lettere å komme innpå så og si alle andre enn nordmenn. De eneste jeg har opplevd som er vanskeligere å bli kjent med enn nordmenn er islendinger og finner. 4 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 En av de største utfordringene er at en del er dårlige på non-verbal kommunikasjon og rett og slett ikke skjønner hva som skjer rundt seg med mindre det blir sagt 100% bokstavelig. (...) Emna til å kommunisera, altså. Kanskje du også har råd til korleis ein assburger kan bli betre til å kommunisera og tolke signal? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Først må man bli oppmerksom på og akseptere at man sår i trinn 1-3 i en stige med 10 trinn. Enkelte har ikke engang begynt på stigen. Det er veldig vanskelig å forbedre seg dersom man benekter at man har utfordringer å jobbe med. Mange ser det som et nederlag å innrømme å ta feil eller å ha svakheter, men det er faktisk en gevinst og langt på vei den eneste effektive måten å iverksette fremsrkitt på. Deretter må man gå inn i seg selv og øve hardt over tid på å bli bedre på kommunikasjon. Man kan gjerne øve ved å komme i samtaler (smalltalk) i situasjoner der man vanligvis holder munnen lukket, men man kan begrense seg litt slik at det ikke blir ukomfortabelt med motparten. Etterhvert som man blir komfortabel med å prate med fremmede kan man begynne å studere utrrykksformer og kroppsspråk. At man er dårlig på kommunikasjon og tolking av signal betyr ikke at man aldri kan lære det. Det kan være at man rett og slett har oversett eller undervurdert betydningen av mellommenneskelig kommunikasjon på flere nivå. Selv om man i verste fall ikke blir en mester på kommunikasjon og tolking vil de fleste ha muligheter til å bli langt bedre enn de er i dag. Forhåpentlig er det mulig å komme til et nivå der det ikke lenger er et handicap. Det er veldig viktig å kunne kommunisere med omverden. Det blir et utfordrende liv for den som ikke forstår andre og heller ikke greier å gjøre seg forstått. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Så de utrolig latterlige hipster/faggotklærne er mega turnon? Hvis det betyr så utrolig mye å kle seg som noen man ikke føler man er tror jeg ikke jeg ville vært så interessert i den dama uansett 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 fag Beste du kan komme med i denne tråden ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå