lion33 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg lurer på om jeg har sovet de tre siste døgnene, jeg jobber, sommerjobb kommer hjem er sliten vil bare sove, men når jeg kommer hjem så er jeg plutselig ikke sliten mer. Jeg legger meg ned, må våkne tidlig av og til, klarer ikke å sove jeg bare ligger i senga.. Jeg tror jeg trenger sovepiller men hvor effektive er de, er det farlig å bruke det? DET ER SYKT JEG ER LYS VÅKEN.. JA LA MEG FOR 4-5 TIMER SIDEN. SKAL VÅKNE 5. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Du er stresset og anspent. Ta grep som kan få deg på rett spor. 1 Lenke til kommentar
TeyanaJoy Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hei, sliter ofte med det samme. Gå til legen og forhør deg om sovepiller. Jeg går selv på Circadin. De tilsvarer Melatonin som du også kan få. Begge disse er relativt svake og gjør ikke annet enn å forsterke ditt natulige melatonin (hormonet som gjør at du sover). De er ikke avhengighetsskapende men bør likevel brukes med forsiktighet. Lykke til:) Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Hei, sliter ofte med det samme. Gå til legen og forhør deg om sovepiller. Jeg går selv på Circadin. De tilsvarer Melatonin som du også kan få. Begge disse er relativt svake og gjør ikke annet enn å forsterke ditt natulige melatonin (hormonet som gjør at du sover). De er ikke avhengighetsskapende men bør likevel brukes med forsiktighet. Lykke til:) Takk Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Velkommen til Insomnia verden.. Lenke til kommentar
mwy Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg lurer på om jeg har sovet de tre siste døgnene, jeg jobber, sommerjobb kommer hjem er sliten vil bare sove, men når jeg kommer hjem så er jeg plutselig ikke sliten mer. Jeg legger meg ned, må våkne tidlig av og til, klarer ikke å sove jeg bare ligger i senga.. Jeg tror jeg trenger sovepiller men hvor effektive er de, er det farlig å bruke det? DET ER SYKT JEG ER LYS VÅKEN.. JA LA MEG FOR 4-5 TIMER SIDEN. SKAL VÅKNE 5. Du kan jo skaffe deg imovane hos legen. Eller skaffe deg valergan, men da tar det litt tid før du sovner. Så har du melatonin. Det tror jeg er bra her i Nord norge hvor den helvetes midnattsola holder alle våkne. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Det kan også hjelpe med å ta å gjøre noe skikkelig avslappende. Du virker nemlig litt stresset og sliten. Om du da går på sovepiller er det kanskje en litt større belastning for kroppen. Du kan jo ta sovepiller, siden kroppen din trenger jo søvn, men kanskje bare ta deg en timers tid med masage eller noen bevegelser til rolig musikk/pusteøvelser slik at kroppen kommer seg litt bort fra stresset og at du er så sliten, den blir da ikke så annspent som da også vil få deg til å sovne fortere (: Virker kanskje litt rart, men det hjelper. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Anbefaler ikke piller. Ikke se på TV/PC før du legger deg, og ikke spis mat eller drikk brus. Det kan også være veldig hjelpsomt å ..*kremt*.. onanere! 1 Lenke til kommentar
killzoner Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Tja, prøv å ta en joggetur kanskje : p, trening hjelper på. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Min løsning: Jeg ligger i senga og prøver å ikke bekymre meg over at jeg ikke sover. Jeg ligger, jeg hviler, det er alltid noe. Så setter jeg på radioen, jeg kan jo like gjerne høre nyhetene klokka hel. Men plutselig er klokka ti på halv - jeg har ikke hørt noen nyheter. Altså har jeg sovet litt, selv om jeg trodde jeg lå våken. Og etter noen netter med mye våking og litt flekkvis søvn er jeg trøtt og sover godt åtte-ni timer i strekk. Ellers er det verdt forsøket å legge deg når du kommer hjem og er skikkelig trøtt, i alle fall enkelte dager. Ikke drikk kaffe, te eller mye cola om kveldene. Trekk for mørke gardiner. Og ikke ligg utover formiddagen og fest til klokka fem om morgenen i helgene, det tilsvarer å fly New York - Oslo og kan gi "jetlag"-lignende symptomer i dagevis etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå