Mr_Spock Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Har planer om å kjøre 3 skjerms oppsett på den nye gaming pcen, har tenkt å kjøpe et GTX 780 kort og 3 stk av denne typen skjerm: Asus 24" LED VG248QE, 144Hz, 24" 1080P, skjermen er forberedt for nvidia 3D Lightboost og nVidia 3D Vision. Tenkt å bruke 2 stk dvi og en stk DP kabel til skjermene. Skal også kjøpe et nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit. Trenger jeg å tenke på noe mer? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Det kan bli litt mangel på hestekrefter i spill fra 2011 og nyere... Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Ja, det kan det nok bli - men tenkte mest på om det er kabler eller annet som mangler. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Nei, skjermene har displayport og DVI-input, så det stemmer bra. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har planer om å kjøre 3 skjerms oppsett på den nye gaming pcen, har tenkt å kjøpe et GTX 780 kort og 3 stk av denne typen skjerm: Asus 24" LED VG248QE, 144Hz, 24" 1080P, skjermen er forberedt for nvidia 3D Lightboost og nVidia 3D Vision. Tenkt å bruke 2 stk dvi og en stk DP kabel til skjermene. Skal også kjøpe et nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit. Trenger jeg å tenke på noe mer? En ting du kan tenke på er kanskje bordfeste/stativ til skjermene din jeg kjøpte det i etterkant da jeg spiller mye racing/sim, så det er ikke noe krise om du ikke har det. Siden du går til innkjøp av dette regner jeg ikke med at likvidene stritter imot, så det kan være verdt å tenke på. En annen praktisk ting er nok strøm uttak og/eller at du har en god strømpadde - en god løsning for dette gjør mer enn du tror for en bra opplevelse Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Takk for innspill - ja et slikt stativ kan kanskje bli aktuelt. Skal først prøve med et ganske stort flatt skrivebord, ja og rigge til med nok strømuttak Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Hmm, leser flere steder at GTX Tiatan er å foretrekke hvis man skal spille på flere skjermer - mer minne kommer godt til bruk ved flerskjermsoppsett. Spørs om det ikke er like greit å rive i Titan da... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 3GB er fortsatt mer minne enn et eller to 780 har hestekrefter til å jobbe med. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Har lest en del tester nå på 5760x1080 med Titan vs 780, og det er ikke store forskjellen. Skal handle skjermer og GPU om et par uker - får se hva lommeboka sier da Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) ville det ikke vært bedre å kjøpe 2 770 i stedet for 1 780. blir jo en del flere shader units med 2 770 til nesten samme pris. mulig rops/minnebåndbredde på 770 kortene blir knapp. men er bare en tanke. Endret 8. juni 2013 av Blazer Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Første valget er et GPU, for å slippe de bakdelene SLI medfører. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Har bestilt noen spill som jeg forstår fungerer bra i 3D og 2D surround: Battlefield 3 Depth Hunter Bioshock Infinite Crysis 3 Lurer på å skaffe Dirt 3 også - andre som har forslag til spill som utmerker seg i flerskjermsoppsett og 3D? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Har bestilt noen spill som jeg forstår fungerer bra i 3D og 2D surround: Battlefield 3 Depth Hunter Bioshock Infinite Crysis 3 Lurer på å skaffe Dirt 3 også - andre som har forslag til spill som utmerker seg i flerskjermsoppsett og 3D? Alt av racing og flyspill må vel være konge på ett slikt oppsett. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 War thunder! vet ikke hvor bra det funker på sånne oppsett men er et utrolig gøy flyspill og bra grafikk. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 På nVidias sider finnes det ratings for en del spill - hvor godt de gjør seg i 3D: http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html Men skulle også gjerne lest erfaringer om spill som også gjør seg godt i 2D surround - 5760x1080 i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Jeg ville av en ellr annen grunn ha et Asus Geforce kort - så at det ble var litt tynt på lager i disse dager - så jeg bestilte et Asus Geforce GTX 780 før det ble tomt. Endret 10. juni 2013 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Endelig fått ferdig pc og 3 skjerms løsning - ble veldig bra, kjører 5760x1080 i både 2D Surround og 3D med nVidias 3D Vision kit: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå