Gå til innhold

Logitech Z5500 og null surround lyd på Netflix appen til PS3

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper dette er rett forum.

Har PS3 koblet til TV med HDMI og fra TV til Z5500 går det en toslink kabel. Problemet mitt er at jeg ikke får 5.1 lyd på noe. Det står bare "no digital data" i displayet på Z5500.

Har valgt diverse lyd opsjoner under "Audio Options" i hovedmenyen på PS3, uten at det hjelper noe. (DTS 5.1, Dolby Digital Plus etc.)

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Siden du har koblet alt til TVen, så ned til med Toslink så får du aldri ekte surround lyd fra annet enn TVens innebygde TV tuner.

Dette fordi så å si ingen TVer (har ikke sett noen enda) som videre sender 5.1 signalene.

Eneste måten du får surround på, foruten TVens tuner, er kvasisurround laget fra stereosignalet når du setter på Dolby Pro Logic II på Logitechen.

Det smarteste kan være å koble PS3 til med toslink på Z-5500, og bruke den analoge utgangen fra TVen for lyd fra annet, hvis TVen har dette, noen enkelte, slik som Samsung, har kun optisk utgang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er veldig rart du mener du hører surround fra ett spill.

Da det står nokså tydelig i manualen at den fra tilkoblede HDMI kilder KUN gir 2ch på den optiske utgangen

Manual: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200907/20090721125927046/BN68-02315G-00Eng-0608.pdf

Side 14: Punkt 7, det som står under prikk nr 3.

Av en eller annen grunn får jeg ikke kopiert det ut.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...