Bully! Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg syns Wimp og Spotify (og andre) burde starte opp med muligheter for lossless streaming fra deres tjenester. Folk flest har båndbredde til dette; det er bare lyd (lite data i dagens perspektiv). Folk flest bruker vel slike tjenester mest til crappy lysoppsett, men ikke alle. Selv har jeg en ekstern DAC koblet til maskinen, slik at jeg går utenom maskinens lydkort. Koblet til et HiFi-anlegg, selvsagt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 selv om streamingen hadde vert lossless er lydfilene som brukes komprimerte Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg er veldig enig. Har selv en HTPC med en OK DAC, en NAD forsterker og når jeg spiller musikk er det på 2.1 med system audio front høytalere og en 2*8 tommers Cerwin Vega sub. Oppsettet er helt OK, men lydkilden blir for veik. CD, LP og Flac lever i beste velgående er jeg redd. Spotify er for fulle folk og fjortisser. ^^ Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 selv om streamingen hadde vert lossless er lydfilene som brukes komprimerte Lossless komprimering betyr jo nettopp dette; ikke noe tap... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Vi skal bare være glad vi har spotify ... Folk setter jo på musikk fra youtube på fest for pokker. Da klikker jeg iallfall... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Lossless komprimering betyr jo nettopp dette; ikke noe tap... stemmer, men dersom man streamer uten tap fra spotify sine servere vil dette likevel ikke gi oss cd-kvalitet da materialet man streamer i fra ikke er tapsfritt, men allerede komprimert. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 stemmer, men dersom man streamer uten tap fra spotify sine servere vil dette likevel ikke gi oss cd-kvalitet da materialet man streamer i fra ikke er tapsfritt, men allerede komprimert. Jeg snakker om lossless fra f.eks. CD-kvalitet. De legger ut lossless-komprimerte filer fra CD-kilde. "Studiokvalitet" er vel enda bedre, men spørs om det er like lett å få til. Jeg skjønner ikke hva du mener med å "streame uten tap". Det er allerde kvaliteten på kilden man streamer fra som setter begrensningene... Vi skal bare være glad vi har spotify ... Folk setter jo på musikk fra youtube på fest for pokker. Da klikker jeg iallfall... Hehe, ja. Særlig hvis de har brukt et sånt konverteringsprogram for å hente ut "mp3" fra youtube... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 For du skriver at det er selve streamingen (aka overføringen fra spotify's server til klient) du vil ha tapsfri, ikke kildematerialet Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 For du skriver at det er selve streamingen (aka overføringen fra spotify's server til klient) du vil ha tapsfri, ikke kildematerialet Og du forstod ikke hva jeg mente? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Vil bare nevne at jeg har funnet ut at Wimp kommer med en "lossless-tjeneste" over sommeren (for desktops): http://wimpmusic.com/wweb/specials/audio/ Det kommer til å koste 199,- for vanlige kunder, prisen for Canal Digital-kunder er ubestemt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå