fredriri Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Under oppstart i winxp spretter RAM-bruken opp til godt over 240 MB, selv om jeg disabler unødvendige prosesser og applikasjoner. I Task Manager og programmet TaskInfo2003, viser prosessene som kjører noe helt annet, som dere kan se her: http://fredriri.stud.hive.no/ram.jpg Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, jeg har prøvd å kjøre diverse ramboosters, men ikke fått noe resultat av det. Har alle nye updates fra widowsupdate,fresh norton 2003 med updates fra i går, kjørt adaware, spybot osv, osv. uten å lykkes. Jeg har fått dette før på en annen PC, men måtte til slutt installere XP på nytt. Noen som har en idè hva problemet kan være? Lenke til kommentar
ØW Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Du kjører photoshop da. Krever en del minne det. Prøv å kjør msconfig fra startknappen->run og skriv msconfig. Se hvilke programmer som starter opp fra startup-tab'en. Fjern de som du ikke trenger. Lenke til kommentar
thorman Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 ja, photoshop er ille. tips: åpne nytt arbeid på 1 x 1 pixel og lagre denne, da frigjør du systemresursene som photoshop tar opp. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Du kjører photoshop da. Krever en del minne det. Prøv å kjør msconfig fra startknappen->run og skriv msconfig. Se hvilke programmer som starter opp fra startup-tab'en. Fjern de som du ikke trenger. Photoshop kjørte jeg opp for å lage bilde jeg sendte Så det tar ikke så veldig mye minne det. Den kjører jo heller ikke autmatisk under oppstart, og det er der problemet ligger. Jeg har disablet unødvendige services og fjernet alt jeg ikke vet hva er som ikke er nødvendig fra msconfig sin startup-fane. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Har du prøvd å kjøre Ad-aware? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, jeg har prøvd å kjøre diverse ramboosters, men ikke fått noe resultat av det. Har alle nye updates fra widowsupdate,fresh norton 2003 med updates fra i går, kjørt adaware, spybot osv, osv. uten å lykkes. ja Med nylig oppdatering. Lenke til kommentar
akerb Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Du kan også prøve å "scrubbe" minnet tomt med dette programmet: http://www.analogx.com/contents/download/s...stem/maxmem.htm Jeg er en ivrig photoshop bruker, og dette verktøyet, sammen med "Edit -> Purge" kommandoen skal gjøre jobben greit. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå