Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC.


Anbefalte innlegg

Dagens PC:

 

650607 Corsair SSD Force Series 3, 60GB

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/490MB/s read/write, SandForce SF-2200

 

619542 Cooler Master CM 690 II Lite Midi Tower

Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak, mATX, ATX, Blå LEDs Av/På

 

 

641128 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Low Vengeance

Heatspreader,

240 pin

 

593199 Cooler Master GX 550W PSU

ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte

.

619275 Intel Core i5-2500 Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

 

640785 ASUS P8Z68-V LE, Socket-1155

ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB3.0, VGA, DVI, HDMI,

UEFI

 

623122 Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz

 

Det jeg lurer på er hva som skal til for at dette oppsettet skal klare å drive 3 monitorer helt ok til BF3 og eventuelt BF4?

 

Hva bør skiftes og til hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst skjermkortet. En Nvidia 770 hadde nok klart jobben greit, men da trenger du kraftigere PSU. Oppgrader til 650-700 watt. Mer hvis du har tenkt å kjøre SLI senere. En Corsair TX/HX-series tror jeg ville fungert bra.

 

Du kan også vurdere å oppgradere CPU og HK, da til Haswell og Z87 chipset. Denne og denne burde fungere.

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Tusen takk for raskt svar! Men jeg lurer på en ting ting. Jeg ser Komplett.no selger AMD Eyefinity kit fra 5k og oppover, men dette er da Radeon-kort, og ikke Geforce. Siden du anbefaler 770 hva er egentlig forskjellen på oppsettet med bruk av 3 monitorer?

 

Kan jeg kjøpe tilsvarende kort som jeg har og kjøre det i SLI-oppsett?

Lenke til kommentar

Vil ikke påstå noen ting men går rykter om at Haswell ikke egner seg så mye til gaming.

 

leste det på pcgamer, men vet jo ikke om det stemmer 100%

 

http://www.pcgamer.c...ur-desktop-rig/

Det sto ikke noe særlig om at Haswell egner seg dårlig til gaming, men heller at det ikke var en verdig oppgradering fra f.eks. Ivy Bridge. Og det gir jo forsåvidt mening; Haswell er ikke noen revolusjon i forhold til Ivy Bridge. Godt nytt for bærbare, da.

Lenke til kommentar

Det sto ikke noe særlig om at Haswell egner seg dårlig til gaming, men heller at det ikke var en verdig oppgradering fra f.eks. Ivy Bridge. Og det gir jo forsåvidt mening; Haswell er ikke noen revolusjon i forhold til Ivy Bridge. Godt nytt for bærbare, da.

hehe ja, men det sier da bare at han kan kjøpe en 3570k til en billigere penge med omtrent samme ytelse sammen med et 770?
Lenke til kommentar

jaja, men dette går kanskje litt "Off topic" Siden han var mest nysjerrig på "eyeinfinity" :p

Hvorfor er dette off-topic, når tråden handler om oppgradering av PC? Han spør jo ikke bare om grafikkort..

Til TS: Du har vært litt dum, du kan ikke overclocke med CPU'en din. Vurder å kjøpe i5-2500k brukt, og overclock som bare rakkern.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette off-topic, når tråden handler om oppgradering av PC? Han spør jo ikke bare om grafikkort..

Til TS: Du har vært litt dum, du kan ikke overclocke med CPU'en din. Vurder å kjøpe i5-2500k brukt, og overclock som bare rakkern.

Var vel ikke off topic, men har sett at han har laget en tråd som kun handlet om eyeinfinity.. Gikk bare litt i surr :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...