Gå til innhold

Prat 99 og min. fakturering


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en telefon med et Prat 99 abonnement siden prisen virker gunstig. Men blant vilkårene står det:

Prat passer deg som ringer opptil en samtale per dag. Du betaler løpende for bruk. Min fakturering 49kr pr mnd. Prat gir deg en hastighet på opptil 6 Mb/s når du surfer.

Siden månedprisen er 99 kroner blir man jo fakturert 99 kroner hver måned uansett. Men kommer de 49 kronene som er nevnt her i tillegg til de 99, eller er dette bare en standardformulering Telenor bruker, siden månedprisen etter 12 måneder er 0,-. Noen som har erfaring med dette?

Endret av eddott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant i grunnen svaret selv, ved å lese vilkårene for abonnementet.

 

Minimumsfakturering

 

Ringer og sender du SMS/MMS eller bruker andre tjenester for mindre enn 49 kroner per måned, vil fakturaen din likevel bli på minimum 49 kroner. Kjøper du ny mobiltelefon og inngår en 12-måneders avtale gjelder ikke minimumsfakturering i avtaleperioden.

 

Ser ut som om det blir en Windows 8 mobil på meg.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe med kontantkort?

 

Fordi telefonen da er operatørlåst, og man trenger en kode for å låse den opp. Jeg ønsker å bruke et annet abonnement med mobilen.

 

Om du har abonnement med binding, betaler du ingenting for koden. Har du kjøpt en mobiltelefon uten binding, men som er operatørlåst, må du betale et gebyr hvis du skal ha koden før det har gått 12 måneder siden kjøpet. Gebyret varierer ut ifra hvor lenge det er siden du kjøpte mobiltelefonen.

Lenke til kommentar

Kjøper du Ativ S fra Telenor så sier folket at den ikke er bundet, selv om det står så ;). Å den får du til 999,-

 

Det var jeg ikke klar over. Dessverre bestilte jeg i går kveld, så jeg tror ikke jeg kommer til å styre med å endre den ordren. Forskjellen er bare 200 kr, og det er i grunnen greit å fordele summen en må betale over litt tid. Prisen er uansett veldig lav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...