Syretrynet Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hei Er nå ferdig med vidergående, og lurer på hva jeg skal gjøre videre.. er pokerspiller og har planer om å fortette å livnære meg på det, men tenker å ha en jobb ved siden av ihvertfall første årene.. noen som har tips til hvor jeg kan flytte og hva jeg kan jobbe som? Er veldig flink til å oversette norsk til engelsk og vice versa blant annet, og skriver 120 ord i minuttet. Tenkte kanskje en oversettelsesjobb hadde vært ett alternativ.. er det tilbud for noe sånt? Lenke til kommentar
Syretrynet Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Ett år i utlandet hadde vært perfekt. Tenkte kanskje ett år i Sverige, med tanke på de lave bo og leve-utgiftene Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hva med utdannelse ved siden av pokerspillingen? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 En oversettelsesjobb er nok ikke mulig å få uten en utdannelse. I Sverige er det billigere å leve enn i Norge, men til gjengjeld vil du tjene dårligere. Hvis du vil leve av pokerspillingen, bør du til et annet land enn Sverige for å unngå skatter og høye levekostnader. Lenke til kommentar
code Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Det du vil gjøre er å ta en høyere utdannelse ved siden av spillingen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 For å bli oversetter (statsautorisert translatør) så må du ha minimum 3 år med høgare utdanning samt språkfordjupning. Særlig ved oversetting fra engelsk til norsk vil kravet til språkteknisk kompetanse være høgt. Dersom du derimot lærer deg eit anna språk som det ikkje er så mange i norge som behersker så er det nok mulig å få seg jobb som oversetter sjølv med lite utdanning. Men akkurat engelsk, tysk, fransk og spansk er nok av språka der ein setter høgast krav til dokumentert utdanning. Kva linje har du gått på vidaregåande? Har du tatt fagbrev eller oppnådd generell studiekompetanse? Det er forøvrig særdeles dumt å sattse alt på å bli proffesjonell pokerspeler, du kan gjerne spele poker på fritida ved sida av ein vanlig jobb. Men særlig i ung alder med kanskje lite oppsparte middlar så er det svært vanskelig å være pokerspeler. Du kan f.eks berre å gløyme å få boliglån og liknande sidan ingen banker er villige til å ta risikoen som det er å lånet ut penger til nokon som ikkje har dokumentert og forutsigbar inntekt. Som pokerspelar så må du ha ein god buffer med oppsparte middler som gjer at du kan fortsette også dersom du skulle gå på nokre tap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå