Gå til innhold

[Løst] Trenger firmware til Nokia N9


Anbefalte innlegg

Hei.

En venn av meg har gått på en smell og fått kjørt et program som aktiverte sikkerhetskoden på sin Nokia N9.. og han får dermed ikke skrudd den på lengre..

Fikset en N9 for en annen venn som hadde klart det samme, men det var før NaviFirm ble stengt..

 

Så, det jeg lurer på, er det noe måte man kan få tak i firmware til Nokia N9 nå??

Har ikke telefonen her, så jeg får ikke sjekket produkt koden.. men vil tro han kan bruke skandinavisk firmware av nyeste versjon :)

 

Telefonen er utenfor garanti, så å sende den inn vil nok koste penger, noe han ikke er interessert i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en N9 Cyan, Telenor branda. Den har produkt kode: 059L714

 

Den står ikke på lista der, men burde det ikke uansett gå flashe f.eks Telenor variant om til en firmware uten all reklamen til telenor og endre produkt koden?

 

Som sagt null erfaring med N9, men gjorde værtfall for mange år siden med andre (eldre) Nokia modeller via Phoenix ;)

Lenke til kommentar

Det skal gå fint det :) Og fargen mener jeg heller ikke har stort å si, evt bare noe temaer som følger med (for telefoner som støtter det).

 

Mener å huske at N9 ikke bruker phoenix til å flashe, men et annet program.

Den må uansett flashes som "dead phone".

Eldre Nokia modeller, som bruker phoenix, bruker også en eller annen versjon av Symbian, mens N9 bruker noe mer linux lignende, maemo eller hva det nå het :p

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke Phoenix støtta N9 nei, jobba i en mobilforhandler som også hadde service på Nokia telefonen i den tiden, men der slutta omtrent samtidig som N9 kom ut. Maemo Harmattan, eller også kalt MeeGo, som vel var navnet det ble markedsført, forsøkte selv bruke det en periode, mye fint, men klarte aldri helt falle til ro med det. :)

Lenke til kommentar

Har fått lastet ned FW filene, men får ikke flashet mobilen :(

Klarte å formatere minnet på den, så nå starter den ikke i det hele tatt, men den vil ikke flashes med FW filene.

 

Men gir ikke opp enda ;)

 

*Edit*

Og der gikk det :)

Viste seg at telefonen var telenor brandet, og at jeg derfor måtte laste inn denne på nytt..

Ellers fikk jeg bare melding om at downgrade var umulig.

 

Men telefonen fungerer ihvertfall fint igjen nå :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...