Lambchop Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Fikk Power collor 9800pro, og Audiy 2 platinum Ex i posten i dag, og dere kan tro jeg gledet meg til å kjøre spillene mine med de nye fete komponentene. Etter å ha montert utstyret startet jeg opp. La inn drivere, og alt så helt supert ut. Etter å ha kjørt igang litt 3d demoer, sa det pang i høytalere, og pc slo seg av uten å boote ned. Skal love dere at sjokket var stort da jeg ikke fikk starta pc igjenn. PSU(300W ADT fra Q-tech) er død.(Testa med en annen og det funka.) Hva kan ha skjedd? Kan det være noe galt på skjermkortet eller Lydkortet som førte til dette? Hvilken ny strømforsyning er å anbefale? Resten av maskina er: AMD 1500+ 256 DDR TWINNMOS Nettverkskort 2 x HD Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 ati kort i 9500/9700/9800 serien krever MINST 300w powersupply for å leve godt i pcen din! og der ligger nok hele grunnen til at det gikk til H*****. rett å slett mangel på strøm! hvis du har cd/dvd/noen ekstra disker, og så i tilegg R9800 basert kort, så går det slik. hvor stor var den andre powersupplyen da? Lenke til kommentar
ThUnD3rM0rPh Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 hvor stor var den andre powersupplyen da? PSU(300W ADT fra Q-tech) alt over 350watt som ikke heter q-tec er storetsett bra kan nevne bra psu'er i fleng men, det er en grei regel, jo dyrere jo bedre, personelig ville jeg aldrei betalt under 600kr for en 350watt psu. skal du ha det beste går du for antec. Lenke til kommentar
Lambchop Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 hvor stor var den andre powersupplyen da? Den andre var på 350 watt. Men synes at det er litt merkelig at PSU skal gå i lufta da, burdte det ikke være en sikring eller noe som tar støyten? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg har vært bort flere Q-Tec PSUer selv, de er vel ikke av den mest solide typen. men det som er verst, er at oppgitt effekt er peak performance, ikke maks performance som alle andre oppgir. Typisk må du trekke fra ca 20-30% for å få maks effekt. Din 300W PSU er altså å sammenligne med en 210W PSU. Disse tallene står oppgitt på PSUen, men du må legge sammen wattene per kurs selv for å finne den rette totalsummen. En Q-Tec på 450W skulle således dekke ditt behov. Men hvis du først skal kjøpe ny PSU, så kan du jo kjøpe en som er god og stillegående med en 12cm vifte: - Fortron/Source 300W m/AOpen navn fra PSData til kr 428,- - Fortron/Source 300W fra microplex.no til kr 495,- Garantiien burde dog fortsattt gjelde på din PSU, den er vel nyere enn 5 år. Men det koster ca 110kr i porto for slike tunge kolli. Du vil jo vel heller ikke ha samme sk... tilbake? Lenke til kommentar
Lambchop Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Sånn. Da ble det en chieftec strømforsyning på 360Watt, og to vifter. Dette skulle vel dekke behovet en liten stund fremover. Satte inn et par ekstra kabinettvifter i tilfelle ting blir varmt der inne. Tusen takk for fine svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå