Whatsername Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Min mor har skaffet seg en ny PC, men hun får ingen internett. Jeg, som er koblet på samme nettverk, har internett. Vi har internett gjennom TV-boksen. Er det noe spesielt man må gjøre? Når vi søker etter nettverk så kommer alltid "Uidentifert Nettverk" opp. Håper på noen hjelpsomme sjeler som kan hjelpe 2 som ikke kan noe særlig om data Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Er det snakk om trådløst internett, eller med kabel? Hva heter modemet/ruteren din? (Internettboksen) Endret 6. juni 2013 av TMB Lenke til kommentar
Whatsername Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Er med kabel. Eh, vet ikke navnet på internettboksen Alt jeg vet er at det er en boks fra GET Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Og den har altså flere internettutganger? Altså er begge PCene deres tilkoblet med kabel? Lenke til kommentar
Whatsername Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Eh nei. Da er det kansje dlinken som er modemet/routern da Begge PC'ne er tilkoblet kabel ja Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 På moren din sin pc, gå på startmenyen og søk etter cmd. I den svarte ruten som kommer opp skriver du følgende: ipconfig /release trykk enter deretter skriver du følgende ipconfig /renew og trykker enter Så skriver du hva som skjer. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Får nok ikke IP-adresse av DHCP, så det TMB foreslår burde gi en pekepinn. Lenke til kommentar
HanssA Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Du har ikke koblet deg til på en av TV portene på get boksen? Eventuelt prøv og koble til pc'n hennes i porten du bruker for å se om det funker da! Lenke til kommentar
Whatsername Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Den gamle PC'n hennes har internett men ikke den nye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå