Gå til innhold

- Oljefondet er kun opprettet av venstresiden for å opprettholde et høyt skatte- og avgiftstrykk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Handlingsregelen er den største feilen som er gjort mot norsk økonomi. Hadde det istedenfor blitt investert i infrastruktur hadde vi kanskje ikke trengt å sløse bort oljepengene på utenlandske investeringer. Hele oljefondet kommer til å bli slukt av pensjonister som nå jobber i offentlig sektor.

• Liker 5
Lenke til kommentar
.

Hele oljefondet kommer til å bli slukt av pensjonister som nå jobber i offentlig sektor.

Nei, det er enda verre.

Det blir ikke noe oljefond igjen som kommende pensjonisterkan sluke.

I realiteten så er oljefondet allerede borte.

Ingen av oss har noen gang sett noe til det, og ingen av oss vil heller se noe til det.

Alt er en illusjon skapt av politikerne. De har ikke til hensikt å la noen i folket nyte godt av disse pengene.

De har reservert disse pengene for seg selv og sine globalistvenner i utkandet.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan lære av de andre oljeeksporterende landene i Midtøsten som nygger infrastruktur for harde livet, til og med helt nye byer bygges opp slik at de har noe etter oljen. Hvem har best levestandard om 100 år? Norge eller Kuwait? Jeg tippper sistnevnte.

FQKszjT.png

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo det som skjer nå. Istedenfor å bruke det på infrastruktur blir det brukt på å holde i live et sosialdemokrati som er langt fra bærekraftig.

Nei? Hvor er det du har det fra at oljepengene blir delt ut til alle nordmenn?

Lenke til kommentar

Nei? Hvor er det du har det fra at oljepengene blir delt ut til alle nordmenn?

Hvor tror du pengene som går til de enorme kostnadene det norske velferdsstaten kommer fra? Siden Jens Stoltenberg tok over som statsminister i 2005 har han samlet brukt 630 milliarder oljekroner. Mesteparten går til trygd og høye pensjoner til offentlige ansatte, og lønn til alle de som jobber i offentlig sektor (og det er mange, og flere skal det bli, tydeligvis). Minimalt av dette har blitt brukt på infrastruktur.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange vil la politikerne forvalte sine penger? Jeg har bare lyst til å sjekke idiot-skalaen.

Ikke jeg. La meg gjette, du tror enda en gang at jeg promoterer staten?

Og tror du det hadde vært lurt å bare dele ut alle disse pengene? Ville kjøpekraften til nordmenn innad i landet blitt noe større? Det var liksom det som var poenget mitt.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Hvor tror du pengene som går til de enorme kostnadene det norske velferdsstaten kommer fra? Siden Jens Stoltenberg tok over som statsminister i 2005 har han samlet brukt 630 milliarder oljekroner. Mesteparten går til trygd og høye pensjoner til offentlige ansatte, og lønn til alle de som jobber i offentlig sektor (og det er mange, og flere skal det bli, tydeligvis). Minimalt av dette har blitt brukt på infrastruktur.

Nei? Velferden blir skapt av en sammenheng mellom ekstrem internasjonal kjøpekraft, pengesystem basert på olje og et moderne slavesystem. Oljefondet blir hovedsaklig invistert i forskjellige selskaper. Mesteparten av våre oljepenger går ikke til trygd og høye pensjoner for offentlige ansatte, det er en løgn.

Infrastruktur. Du har lyst på bedre veier, sånn at du kan kjøre fort. Hva faen er det for en ting å bry seg om?Hvis du har lyst på mer trafikksikkerhet, kjør saktere eller gi faen i å kjøre i det heletatt.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Nei? Velferden blir skapt av en sammenheng mellom ekstrem internasjonal kjøpekraft, pengesystem basert på olje og et moderne slavesystem. Oljefondet blir hovedsaklig invistert i forskjellige selskaper. Mesteparten av våre oljepenger går ikke til trygd og høye pensjoner for offentlige ansatte, det er en løgn.

Infrastruktur. Du har lyst på bedre veier, sånn at du kan kjøre fort. Hva faen er det for en ting å bry seg om?Hvis du har lyst på mer trafikksikkerhet, kjør saktere eller gi faen i å kjøre i det heletatt.

Wow, Shrooms jeg visst du hadde liten kunnskap om samfunnsøkonomi, men når fjerner du all tvil. Tror du jeg vil ha bedre veier for å kjøre fort? Jeg vil ha bedre veier for å ikke bli drept. Men det er ikke det som er det viktigste. Det viktigste er å legge til rette for et næringsliv etter oljen, og infrastruktur er den beste måten å gjøre dette på. Et effektivt og kvalitetssikkert nettverk av vei og jernbane samt andre strukturer er hovedårene for et moderne samfunn med en fungerende økonomi. Skal vi leve av noe etter oljen må vi altså legge til rette disse bærebjelkene nå. Dessverre kommer hele oljefondet til å forsvinne på trygd og pensjon, og pensjonister og trygdede går rett i taket disse dager.

Vil du virkelig at vi skal sløse bort alle pengene på trygd, pensjon og andre velferds"goder" mens våre barnebarn sitter igjen med regningen? Ganske egoistisk av deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Liker Spetalen, smart mann, burde være i media oftere.

At han omtaler børsen som et sted hvor penger blir borte og ikke kan komme tilbake vitner ikke om å være "smart". Heller ikke det at han mener Kristin Halvorsen som en sosialist. Han er milliardær, det er jo ikke rart han sutrer på staten. Han kommer til å bruke hver eneste sjangse han har til å fortelle de dårlige sidene av staten, slike folk burde man ikke høre på.

Man bør høre på folk som forsker og videreformidler informasjon uten en spesiell personlig intensjon.

Lenke til kommentar

Ikke jeg. La meg gjette, du tror enda en gang at jeg promoterer staten?

Vel du har en viss tendens til å komme med utsagn som kan tolkes i den rettningen.

Og tror du det hadde vært lurt å bare dele ut alle disse pengene?
Nei, trolig vil det være lurere å kjøpe stemmer med disse pengene. ;)

Ville kjøpekraften til nordmenn innad i landet blitt noe større? Det var liksom det som var poenget mitt.

Nei, "kjøpekraften" vil kun flyttes fra Staten til Ola og Kari om man gjør noe slikt.
Lenke til kommentar

Wow, Shrooms jeg visst du hadde liten kunnskap om samfunnsøkonomi, men når fjerner du all tvil. Tror du jeg vil ha bedre veier for å kjøre fort? Jeg vil ha bedre veier for å ikke bli drept. Men det er ikke det som er det viktigste. Det viktigste er å legge til rette for et næringsliv etter oljen, og infrastruktur er den beste måten å gjøre dette på. Et effektivt og kvalitetssikkert nettverk av vei og jernbane samt andre strukturer er hovedårene for et moderne samfunn med en fungerende økonomi. Skal vi leve av noe etter oljen må vi altså legge til rette disse bærebjelkene nå. Dessverre kommer hele oljefondet til å forsvinne på trygd og pensjon, og pensjonister og trygdede går rett i taket disse dager.

Vil du virkelig at vi skal sløse bort alle pengene på trygd, pensjon og andre velferds"goder" mens våre barnebarn sitter igjen med regningen? Ganske egoistisk av deg.

Okei, jeg har lite kunnskap i samfunnsøkonomi. Hvorfor? Fordi jeg sier at oljen hovedsaklig blir investert? Fordi den blir det. Aksjer er en form for investering. Eller var det fordi jeg fornærmet intensjonene dine?

Vi har en fiskeindustri som er megastor, men det har vel kanskje ikke du fått med deg? Aluminium og kunstgjødsel er vi heller ikke dårlige på. Skal du gjøre Norge konkurranse dyktig så må du senkelevestandaren i dette landet(senke lønningsnivået). Men altså, for all del jeg sier ikke nei takk til en skikkelig gjennomført infrastruktur. Jeg er bare ikke så sinnsykt opptatt av at Norge som en stat må overleve.

Jeg gjentar: Det er en løgn at mesteparten av oljefondet blir brukt på trygd og pensjon for offentlig ansatte.

Så igjen, forklar meg hvorfor jeg har så dårlig peiling på samfunnsøkonomi?

Jeg personlig krever ingenting av oljefondet, dere kan ta alt dere vil selv. Så hvordan dette er egoistisk er for meg en gåte.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Hvem har best levestandard om 100 år? Norge eller Kuwait? Jeg tippper sistnevnte.

Kuwait fører heller ikke vår sinnsyke innvandringspolitikk - de deler ikke ut statsborgerskap - med de økonomiske og andre forpliktelser dette innebærer - i hytt og pine.

Hvordan det vil se ut i Norge om 100 år vil få av oss som lever i dag vite (da vedkommende person vil måtte bli 100 år gammel), men om dagens kurs fortsetter vil landet enten se ut som Somilia (en norsk versjon), eller i det minste vil deler av landet se slik ut.

Lenke til kommentar

Vel du har en viss tendens til å komme med utsagn som kan tolkes i den rettningen.

Nei, trolig vil det være lurere å kjøpe stemmer med disse pengene. ;)

Nei, "kjøpekraften" vil kun flyttes fra Staten til Ola og Kari om man gjør noe slikt.

Okei, jeg må begynne å forklare alt jeg skriver mye bedre da. Jeg hater staten og det maktsystemet vi har i dag. Men jeg hater dumme og bortskjemte nordmenn enda mer. Jeg vil heller ikke velge å si at staten er teit i alle situasjoner kun fordi jeg ikke anerkjenner deres maktposisjon. De er ubrukelige, men den gjengen som sitter og velger dem inn på stortinget hvert eneste år er så jævlig mye verre i mine øyne. Dette er mennesker som mener at de har makt når de går og stemmer på noen personer som skal ta makten fra dem. Altså, hva faen er det? Og hvorfor fortjener slike folk å bli tatt seriøst?

Nå har du en litt bedre forståelse. Men aldri kom med noe mer dritt om at jeg støtter staten, det finnes bare andre ting jeg misliker også.

Og de(Jens & co) bruker penger i utlandet, så med mindre vi har tenkt til å gjøre det samme så ville ikke dette være spesielt lønnsomt for oss selv. (Utifra dagens perspektiv, jeg personlig driter i hva som er lønnsomt.)

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...