Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp, ryggen min er ikke rett!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg merker at jeg ikke har ryggen rett når jeg går. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke klarer å gå med strak rygg. Jeg er 16år gammel, og jeg har alltid hatt det slik. Foreldrene mine pleide også å si at jeg måtte gå med strak rygg. Hvorfor er det slik? Hva kan jeg gjøre? Anonym poster: ef8da831b8f7e6157067eb05f8e51189

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

Kanskje det bare er en uvane at du går med bøyd rygg? Hvis ikke, er ryggsøylen formet som en S, C elns? Jeg har iallefall skoliose så ryggen skjer kanskje skjev ut.

Lenke til kommentar

Nei, ikke til venstre eller høyre. Men sånn foran, jeg bøyer den på en måte forover, hvis du forstår hva jeg mener.

fant ikke noe bedre bilde enn dette, men noe i den duren, se på ryggstillingen:

post-203270-0-92811100-1370551576_thumb.jpg

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Få noen til å sjekke ryggen din når du bøyer deg fremover. Hvis den ene siden stikker lengre ut enn den andre så kan det være skoliose. Har det selv og har vært operert 2 ganger, så vet en del om det :)

Edit: De kan også dra en finger nedover ryggraden din og kjenne om den er rett eller S-formet.

Endret av member-277163
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å begynne å svømme. Svømming vil styrke ryggen din og gjøre dette skånsomt.

En annen treningsform jeg kan anbefale er ridning, med instruktør selvsagt. Der korrigerer de deg hele tiden om å rette opp ryggen. Riktig holdning når du rir er også viktig, så du blir sittende med brystet skutt ut og hodet ditt opp. Fantastisk bra trening for hele kroppen dette også.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å begynne å svømme. Svømming vil styrke ryggen din og gjøre dette skånsomt.

En annen treningsform jeg kan anbefale er ridning, med instruktør selvsagt. Der korrigerer de deg hele tiden om å rette opp ryggen. Riktig holdning når du rir er også viktig, så du blir sittende med brystet skutt ut og hodet ditt opp. Fantastisk bra trening for hele kroppen dette også.

Du har nok helt rett i at svømming hjelper. En bekjent jente har deeen ryggen, når hun går, er den heelt rett. wow liksom.

Men er det noen annen mulighet for å trene opp ryggen, annet en svømming? Jeg får ikke mye tid til dette.

Lenke til kommentar

Du har nok helt rett i at svømming hjelper. En bekjent jente har deeen ryggen, når hun går, er den heelt rett. wow liksom.

Men er det noen annen mulighet for å trene opp ryggen, annet en svømming? Jeg får ikke mye tid til dette.

Det finnes mange måter å trene ryggen på, f.eks ved å begynne å løfte vekter, men uansett hva slags trening du kunne tenke deg så må man bruke litt tid på det.

Det å bare bruke en time i vannet på å svømme fram og tilbake er utrolig god trening.. :)

Edit: Du får også tak i såkalte ''treningsbånd'', som du kan bruke på å ihvertfall styrke dine armer og skuldre.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Kan legge til noe mer info om det kanskje hjelper mer?

:

Hvis jeg prøver å ha ryggen rett, merker jeg at jeg ikke er vandt til det. Det er vannskelig å gå med strak rygg. Dessuten blir det vannskeligere å puste enn det det er ellers, derfor vil jeg gradvis synke framover igjen.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...