geir__hk Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hei. Har en gammel iPhone 3G s (A1303). OS versjon 4.1 (8B117) Problemet er som følger: Hver gang jeg er inne på App Store og trykker "kjøp" på en App, så sier telefonen at jeg må aktivere infokapsler, og så kommer dialogboksen for innlogging på nytt. Dette gjentar seg i all evighet. Fremdrift, inkludert meldinger er som følger: 1. Klikker «App Store» på telefonen 2. blar frem til ønsket program(koster 7 kroner) 3. Klikker på knappen «7 kroner» - knappen blir grønn og endrer tekst til «KJØP APP» 4. Trykker på «KJØP APP» 5. Forespørsel om å loge på, opprette konto eller avbryte. Trykker på valget «Bruk eksisterende konto» 6. Skriver inn brukernavn og passord. 7. tilbake til startskjermen, kommer opp et grått symbol (ny snarvei) (av ikonet til appen). Dette ligger ca 2-3 sekunder før følgende melding kommer: «Denne Apple-ID-en har ikke blitt brukt i iTunes Store før» à «Trykk på Se gjennom for å logge på og se gjennom kontoinformasjonen din.». Knappene [Avbryt] og [se gjennom] er tilgjengelig. 8. Trykker på «Se gjennom» 9. Ny melding: «Du må aktivere infokapsler for å fortsette». [utfør] er eneste valgmuligheta. 10. Tilbake til pt. 3. Herfra går det i en evig runddans (loop) helt til jeg gir opp. Jeg har prøvd følgende uten hell: Innstillinger under Safari, Tillate coocies. «Godta infokapsler» == «Alltid» Meny --> Generelt: Trykker på «Nullstill alle innstillinger». Instillinger for Safari: Godta infokapsler = alltid (på nytt), Slett logg, Tøm buffer, Blokker popupvinduer = AV Slått av telefonen og slått den på igjen etter at den har vært avslått ca et minutt. Fjernet usb-kabelen til PC'n Alt gjøres direkte på telefonen. Har ikke iTunes installert på PC'n. Noen som vet om andre løsninger annet enn å dryle f*enskapet i asfalten og påberope seg nødverge overfor en vrang og uvillig telefon? Ot: Den spesifikke appen jeg forsøker å installere er en time-lapse app til 7 kroner (sitter ikke på telefonen akkurat nå og kan sjekke navnet på appen, mener den bare heter "Time Lapse", altså bare med mellomrom) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Har du prøvd å laste ned en gratis app? Hvis det fungerer, er det noe feil med betalingen. Har du prøvd å lage en ny Apple ID, og laste ned appen i fra den? Hvis det fungerer, er det noe feil med Apple ID. Har du prøvd å logge på iTunes på PC-en? (Tror du må laste ned PC-programmet) Det kan være at det er noe galt med Apple ID-en din, som kun kan fikses på PC. Prøv å oppgrader til iOS 6, det kan være at versjon 4.1 av iOS ikke lengre er støttet. Hvis ingen av delene over fungerer, vet jeg ikke mer, men du kan jo dryle f*enskapet i asfalten og påberope seg nødverge overfor en vrang og uvillig telefon? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Takk Har ikke fått testet dette ennå. Skal prøve dette når jeg får tid og anledning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå