hazerd Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Holder på og hjelpe noen med eksamen! Samtidslitteratur, populærkult og postmodernisme. Gjør greie for kjennetegn ved de 3 jeg nevnte ovenfor. Velg tekster og kunstuttrykk som illustrerer vår tid. Er det noen som har erfaringer fra dette? Det jeg søker er god informasjon/tekster/linker som kan hjelpe, hva som helst! Tas imot med stor takk! Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Regner med det er et litt vanskelig tema?.. Siden det var lite svar og få hehe Lenke til kommentar
UglyCasanova Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Populærkultur er vel krim eller selvbiografier. Det er i hvert slik jeg oppfatter det. Postmodernisme er litt tricky, selv å definere. Anbefaler å lese den engelske utgaven av wiki on det, den har litt mer kjøtt på beina. Kan nå nevne et par bøker du raskt kan bla i eller lese sammendrag/utdrag fra: Kurt Vonnegut - Breakfast of Champions Jonathan Safran Foer - Everything is Illuminated Haruki Murakami - Trekkoppfuglen Chuck Palahniuk - Fight Club Vil nå si at postmodernisme + populærkultur er samtidslitteraturen vår i stor grad. Er vel fortsatt noen diktsamlinger og realistiske verker på flere bind ute og går, men begynner vel å bli litt snevert. Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk for svar! Alt hjelper, fikk lånt en bok fra en kollega, Norsk litteratur historie universitets nivå, hva enn det er, sikkert noe brukbart der også Lenke til kommentar
UglyCasanova Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg skrev en analyse av Vonneguts "Breakfast of Champions" for en stund tilbake. Det er noe dårlig setningsoppbygning, men du får i hvert fall et overblikk over bokens tematikk breakfast of champions.doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå