Gå til innhold

Overføre fra videokasett til DVD/datafil

Anbefalte innlegg

Hei.

Usikker på om jeg poster dette i riktig kategori. Men jeg har en del kasetter som jeg gjerne skulle ha ført over til en datafil. Jeg har sett litt på priser, og det er ofte mer enn jeg er villig til å betale.

Hvilket utstyr trenger jeg, hvilke programvare, hvor får jeg kjøpt dette, og pris?

Er det et marked på at jeg kan tjene penger på dette?

Er det vanskelig? Jeg har ikke mye peiling på foto og video, men har ok peiling på data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre dette hjemme til en billig pris men resultatet blir ofte deretter.

Først så trenger du en fungerende kasettavspiller (VHS eller Hi-8) avh. av hva slags kasetter du har. Kvaliteten på avspilleren og hva slags signal den kan gi ut har stor effekt på sluttresultatet.

Så trenger du en grabber enhet. Det billigste du får tak i er en EasyCap, som kan hende er nok for ditt formål, men skulle jeg gjordt noe lignende selv ville jeg gått for en Pinnacle Dazzle enhet. Begge disse enhetene kobles men vanlig USB til PC.

Software for å grabbe og deretter brenne ut, følger sikkert med på Dazzle, usikker for EasyCap.

--

En løsning med my mindre plunder og heft er å bruke en DVD-recorder, de var ikke så uvanelige før alt gikk digitalt og alle gikk over til en PVR. Da kobler du kasett-avspilleren direkte til DVD-recorderen og den tar opp direkte til DVD-plate. Du mister selvfølgelig en del redigeringsmuligheter som du ville hatt på en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...