jujasen Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hei! Jeg skal ha muntlig eksamen i historie med tema imperialismen, og et av problemstillingene mine er: Hva menes med imperialismen? (Forskjellen mellom kolonialisme og imperialisme) Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg skal svare på dette? Er ganske forvirret.. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Vel, hva står det i bøkene dine da? TA alltid utgangspunkt i det. JEg synes det hørtes ut som en rar problemstilling. Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvis du velger problemstillingen din selv, er du sikker på at den du har valgt er fruktbar? Hvis du ikke riktig skjønner forskjellen, selv etter å ha lest kilder, da spørs det om du ikke skulle valgt en annen. Lenke til kommentar
jujasen Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Det er læreren min som har sagt at jeg kan ha denne som en innledende problemstilling. Var bare litt forvirret isted, men har nå skjønt det litt bedre. Eneste jeg hadde trengt er en setning som definerer forskjellen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå