Gå til innhold

Auksjonshuset i Diablo III skal endres (Mac, PS3, PS4, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn jeg, og de jeg har pratet med om dette, tolker det så er det enklere å få til en progresjon på karakteren din uten å måtte ty til AH for å få kjøpt nytt våpen eller ny rustning.

 

Ok, da er artikkelen litt uklar synes jeg, det eneste som kan hjelpe i mine øyen er å slippe at spillets vanskelighetsgrad i så stor grad bestemmes av gear, å justere drop-rates endrer jo ikke det underliggende problemet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sånn jeg, og de jeg har pratet med om dette, tolker det så er det enklere å få til en progresjon på karakteren din uten å måtte ty til AH for å få kjøpt nytt våpen eller ny rustning.

Jeg forsto det som at vi vil få færre, men bedre ting. Dvs vi slipper å få en hel masse skrot for hver fiende, og vi har langt større sjanse for å få legendaries osv. Spesielt fra "navngitte fiender", dvs bossruns osv. Det lover bra. :)
Lenke til kommentar

For min del så har D3 allerede gitt meg mange timer med underholdning sammen med venner og kjente, og det at jeg synes det i utgangspunktet er et helt greit spill.

 

Skulle jeg nektet å spille spill som er lansert i nyere tid grunnet feil med spillet så tror jeg at jeg ville vurdert å solgt pcen min.

Lenke til kommentar

Nettop det som er problemet. Det er et helt greit spill og det er ikke nok. Forgjengeren var et genialt spill som folk fremdeles spiller dag inn og ut på trettende året. Diablo III mangler de fleste elementer som hindrer at man logger ut før man er så trøtt at man ikke makter mere og søger for at man logger inn igjen så snart som mulig.

 

Jeg prøver nye spill, men spiller eldre spill til vanlig. Med unntak av en håndfull titler i året slippes det stort sett søppel. Jeg ønsker étt eneste spill jeg kan spille på et konkurrerende nivå hver dag i årevis, ikke noe middelmådig piss man ser seg helt ferdig med etter to dager slik at man kan forbruke hundre spill i året.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare spille et spill som virker isteden for å håpe i det uendelige på at de skal lykkes med å reparere et makkverk? Selv kapteinen har rømt og går ikke ned med skuta.

 

Kva er eigentleg poenget ditt? Det er jo mogleg å spele andre spel samtidig som ein blir glad for at D3 stadig blir betre.

Lenke til kommentar

Too late, D3 er helt overfylt av random genererte items, umulig å få med seg hva som er bra og ikke, det blir som å spille Aksjer - The game.

Umulig å vite hva som er bra? Tuller du? Er det bedre enn det du har er det bra. Er det dårligere er det bare å selge det. Akkurat som i Diablo 2 og alle andre ARPGer.
Lenke til kommentar

Dersom det var en verdig oppfølger hadde jeg spilt det store deler av døgnet, noe jeg ikke gjør.

 

Hvorfor skal man i det heletatt spille et slikt makkverk når man kan kjøre igang Diablo II og spille Classic Hardcore som i gamle dager?

 

Jeg skjønner ikke helt hva du syns er feil med det bortsett fra auction-house? jeg gjør hvertfall akkurat det samme som jeg gjorde i d2 de åra jeg har spillt det. Spill gjennom storyen en gang, farmruns farmruns farmruns farmruns. Diablo har jo alltid vært bare grinding. Jeg sier ikke at det er bedre enn diablo 2 heller, men det kan være en verdig oppfølger allikevel. Diablo 2 kan ikke overgåes som dungeon crawler. På samme måte syns jeg halo 2 og 3 er verdige oppfølgere til halo 1, men ikke like bra. Sånn er det bare av og til. Nå må jeg innrømme at jeg ikke spiller hverken diablo 2 eller 3 aktivt på noen måte da..

Lenke til kommentar
Diablo 2 kan ikke overgåes som dungeon crawler.
Har aldri skjønt tankegangen til folk som sier sånt. Hvorfor er det umulig å overgå Diablo 2? Spillet begynner å bli trollgammelt, og det har kommet veldig mange andre spill siden den gang i samme sjanger. En del har vært ræva, men mange har faktisk vært svært bra spill. Jeg holder en knapp på Sacred 2 som et av de beste ARPGene noensinne, om man holdt det oppdatert. Path of Exile er av mange regnet som en verdig "oppfølger" til Diablo 2, og nå for tiden spiller jeg mest Marvel Heroes. Sistnevnte er i stor grad laget av David Brevik, som var en svært viktig person i utviklingen av nettopp Diablo 2. Jeg tror nettopp det er noe mange glemmer. Det er lett å si Diablo ble laget av Blizzard, men det stemmer ikke helt. Det ble laget av en rekke personer som jobbet for Blizzard, men de jobber ikke nødvendigvis der lengre. For eksempel var Bill Roper hjernen bak en hel drøss spill hos Blizzard, med blandt annet Warcraft, Starcraft og Diablo på samvittigheten. Men siden både han og Brevik har sluttet hos Blizzard bør man heller se til deres egne selskaper for en verdig oppfølger til Diablo, og ikke nødvendig slavisk følge Diablo-navnet.
Lenke til kommentar

Hvis man har spilt noen sesonger med kompetiv Diablo II ladder, spesielt i Classic Hardcore er det desverre lite som kan måle seg med Diablo II. Ikke fordi andre spill er dålige, men de mangler en rekke designmessige features som er påkrevd.

 

Det viktigste for meg er at spillet er lagt opp til at man ikke når levelcap innen en årlig omstart av økonomi og character profression, påtvungen hardcore mode og at man da bare kan kjøre på som bare juling et helt år i kampen om å hevde seg i toppen. Slik som i Diablo II var det teoretisk mulig å nå levelcap med 10 måneder kontinuerlig spilling 16 timer i døgnet, men kun en håndfull spillere har gjort det.

 

Action-RPG-spill som er lagt opp til at absolutt alle skal nå levelcap feiler hardt da spillet på mange måter er over da det skjer. Mange folk har spilt til levelcap i Diablo III og tatt siste boss for å rett og slett si seg ferdig med den karakteren.Enten så prøvde de en annen character class, eller så sluttet de rett og slett å spille. Gameplay og character progression i Diablo III er desverre lagt opp slik at det ikke noe glede i å spille men et ork til ingen nytte.

 

I Diablo II Classic Hardcore var det genailt å hver natt pushe hundrevis av runs sammen med en gruppe av de beste spillerne for å se at exp-baren flyttet seg noen millimeter og at man kanskje nådde neste nivå i løpet av noen dager med knallhard innsats. Mellom gamene, sjekke ladderen og se at man sakte men sikkert gikk til topps. Det er ingen slik glede i Diablo III. Det blir omtrent som hvis man 3/4 uti en film fikk opp en tekst lydende "Beklager, vi har desverre ikke spilt inn slutten av filmen, men vi håper du kan være fornøyd likevel. Nå håper vi at du skal se disse 2/3 om og om igjen i 10 år slik som med forgjengeren og at du kan se til side for at du aldri får det sluttspillet du søker."

 

Jeg savner den gangen spill var for gamere og ikke kom med design tilpasset folk som ikke spiller.

 

Diablo III er laget i håp om å få inn noen kroner i solgte kopier av en tittel med et kjent navn og salg av middelmådige items på AH. Spillet feiler på det meste når det gjelder å været et godt Action-RPG-spill.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Tja, har du prøvd Path of Exile hadde du fått med deg at det har en ting kalt League. Dette er nye måter å spille på, og mange har en tidsfrist og ladder. Har ikke spilt det selv på en stund, men mener de for eksempel akkurat nå har en Hardcore League som bare varer i fire måneder. Det vil si du starter en helt ny karakter, kjører på med hardcore og prøver å havne så langt opp på den stigen som mulig før det hele er over om fire måneder. Etter den tid kan du enten flytte karakteren over i det vanlige spillet, eller starte en ny.

 

Når det gjelder å nå levelcap er det teknisk sett mulig i Path of Exile, men jeg tviler sterkt på at noen kommer til å nå det med det første. En ting er at det tar veldig lang tid, men det geniale er at når du dør på høyere vanskelighetsgrader vil du miste en del XP. Dermed kan du spille i noen timer, dø én gang og ilste all XP-en du har oppnådd frem til da. Faktisk enda mer, om du er uheldig. Legg til nye leagues som for eksempel Cutthroad (hardcore og full PvP), så har du noe å bryne deg på en stund. :)

 

Når det gjelder Marvel Heroes har jeg ikke nådd maks level ennå, men for å si det sånn er historien over rundt lvl 30. Etter det har vi daglige challenges (noen solo, noen for grupper), og med maks level 60 kan man spille en stund. Legg til 20+ karakterer å spille med, alle med egne skilltrees og egne levels (dvs 20+ helter med 60 level hver), så kan man sitte en stund. Og det er før vi legger til at de lager nye helter og gir oss nytt innhold. :) Spillet kom dog ikke før for tre dager siden, så det er ennå rimelig nytt. Det har derimot ikke noe hardcore og ladder, men hva forventer man av et MMO? ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke prøvd Path of Exile og det er kanskje verd å se nermere på dersom det har slike elementer som du nevner.

 

Problemet er å få tid til å sjekke ut alt som kommer. Etter at Diablo III ikke falt i smak har jeg funnet tilbake til min største interesse fra 90-tallet, pinball. Jeg vurderer å nedprioriterer PC og videospill og spille og vedlikeholde pinball-maskiner isteden. Pinball er noe definert og tidløst som i liten grad påvirkes av utenforstående faktorer. Ikke minst holder en pinball-maskin til 50k seg mye bedre i verdi enn en PC til 50k.

 

9074_10151385065845957_249438524_n.jpg

Det er meg til høyre i sort som spiller min favorittmaskin fra 1990, Whirlwind. Jeg elsker den maskinen. Gameplay, musikken, artwork, at den er primitiv pga den bruker deler fra 80-tallet i forhold til maskinene som kom året etter med ny teknologi og Dot matrix Display samtidig som den er passe avansert og av de første maskinene med wizard mode, gjør at den gir meg en fullkommen opplevelse.

 

Dette var noe jeg fortrengte mens jeg hamret løs på undeads og demoner i Diablo II år inn og ut. Det var vel også en god del DOOM og Quake/QuakeWorld, Quake III: Arena inne i bildet også i tillegg til tusenvis av komputer-, konsoll- og arkadespill jeg har vært igjennom siden 80-tallet. Når man har spilt så mange spill blir man ganske kritisk til å prøve noe nytt da det skal svært lite til før det bommer på hva man krever av et spill.

 

Jeg kommer ikke bort fra at jeg hadde store forventninger, nermest umilig å innfri, til Diablo III. Takk for tips om alternative spill som Path of Exile. Jeg skal se nermere på det selv om det ikke lenger er like atraktivt med Action-RPG-spill når folkene jeg spilte med i stor grad har prioritert karriære, familie eller rett og slett har kastet inn håndkleet pga alder. Man blir litt knyttet til folk man har spilt med i mange år og det blir ikke helt det samme å fortsette i en ukjent retning på egen hånd.

 

Ha en trilvelig helg.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både Path of Exile og Marvel Heroes er gratis, så begge to er helt klart verdt å sjekke ut. Det betor riktnok at begge har cash shops, men ingen er pay to win. Du kan kjøpe noen potions osv i MH som gir bedre XP, rarity boosts osv (for å finne bedre ting), men ingenting er pay to win.

 

Er ikke så stor fan av pinball selv, men digger de gamle, ukompliserte spillene. Noen av favorittene mine nå for tiden er Mario & Donkey Kong 4. Det er stort sett Pipemania med Mario, så store deler av tiden går med til å sitte og tenke. Det er svært komplisert og ukomplisert på en gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...