Arodem Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Etter syv år med utvikling er Baldur's Gate: Reloaded ferdig. Les hele saken Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Helt utrolig at jeg ikke har fått med meg noe om denne. Takk Gamer! 4 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Jeg skjønner ikke helt poenget. NN2-grensesnittet er langt mer irriterende og rett og slett dårligere på de aller fleste områder enn BG- grensesnittet, spesielt etter at de verste flaskehalsene ble fjernet i nyversjonen nå i høst. Kjøpte nylig NN2 igjen på GOG, og hadde også helt glemt hvor grusomt dårlig AI'en i det spillet er. Men dette teamet har tydeligvis jobbet på dette i 7 år, og det fantes vel ikke akkurat mange motorer å velge mellom dersom man ville lage en rollespill-mod på den tiden... Endret 6. juni 2013 av Husam 1 Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hm, kan være en god grunn til å reinstallere NN2 på Steam... Lenke til kommentar
Xenu Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Herregud... hvorfor? -Fordi en kan, javisst, og det var sikkert et kult prosjekt for dei involverte. -Men utover det? Jeg elsket Infinity Engine-spillene, men klarte aldri å komme meg inn i NWN, siden dei kjedelige, generiske 3d-miljøene var et langt tilbakeskritt fra nydelige håntegnede miljøer som vha. high-res modder fremdeles ser flotte ut i dag, snart 15 år etterpå. Miljørne i NWN ble bare sterile, gjentagende og fullstendig uten sjarm. Lenke til kommentar
Stig79 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 BG med 3.5 d&d regelsettet høres latterlig enkelt ut. med tanke på hvor mye HP og hvor mye lettere det er å klare saves i det regelsettet. Lenke til kommentar
Puzzlefuzz2011 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Skulle gjerne vært positiv til dette, men som en annen her sier, NW2 motoren var fullstendig horribel. Gav opp å spille det spillet på grunn av den dårligste styringa jeg har sett i en RPG noen sinne. Jeg er også ganske enig i at de håndtegnede miljøene i originalspillene er flotte nok i massevis, og gir en superb innlevelse. Håper allikevel at utviklerne får være i fred fra advokatene. Selv om jeg nok synes timingen er noe underlig, det er jo nettopp kommet en offisiell opprusting av spillet. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Jeg skjønner ikke helt poenget. NN2-grensesnittet er langt mer irriterende og rett og slett dårligere på de aller fleste områder enn BG- grensesnittet, spesielt etter at de verste flaskehalsene ble fjernet i nyversjonen nå i høst. Skulle gjerne vært positiv til dette, men som en annen her sier, NW2 motoren var fullstendig horribel. Gav opp å spille det spillet på grunn av den dårligste styringa jeg har sett i en RPG noen sinne. Så forskjellig smak kan man altså ha, siden jeg faktisk syns Neverwinter Nights 2 er den beste real-time isometrisk-ish motoren jeg har vært borti, mens den aller beste er Temple of Elemental Evil (skikkelig turbasert kampsystem). Har nettopp spilt Baldurs Gate Enhanced Edition, men får vel se om jeg i allfall prøver denne modden også. Det er i allfall et veldig interessant prosjekt. 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Så forskjellig smak kan man altså ha, siden jeg faktisk syns Neverwinter Nights 2 er den beste real-time isometrisk-ish motoren jeg har vært borti Hadde vært spennende å høre hvordan du begrunner det. Her er i hvert fall hovedpunktene for hvorfor jeg ikke liker den motoren: - Hvis du beveger deg over kartet lengre enn 10 meter og det er et par hindringer i veien kan du banne på at minst en av folkene du har med deg har "satt seg fast" i en hindring. Det er for eksempel et mareritt å forflytte seg samlet i byområder med hus overalt og smale gater. Da jeg møtte på uventede farer i slike områder var stort sett hele gjengen spredd for alle vinder da kampene startet. - Det er fullstendig umulig å "mikro-kommandere" hele flokken din nøyaktig, til tross for et utall bokser du kan hake av for hva de skal gjøre og ikke gjøre. Av en eller annen idiotisk grunn kanselleres ordrene du gir i pause-modus når du velger en annen person. -Grafikken er ekstremt generisk og kjedelig. Skal dog sies at jeg likte NN2 veldig godt da det kom ut, det var derfor jeg kjøpte GOG-versjonen. Men tiden har definitivt løpt fra spillmotoren. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hadde vært spennende å høre hvordan du begrunner det. Påstår ikke at jeg har noen spesielt objektive holdepunkter for at NWN2 er best, det er ganske enkelt bare min subjektive mening . Jeg er heller ikke spesielt imponert over AI-en til hverken fiendene eller vennene i NWN2, så jeg tenker mest på opplevelsen av egen spiller og når man spiller med andre mennesker. Vil nesten si at det ikke er NWN2 som er så veldig bra, men heller de fleste andre isometriske rollespill som er ganske dårlige. Nå er jeg mer typen som liker turbaserte kamper da, så som jeg nevnte er Temple of Elemental Evil kanskje det beste jeg kan huske i farten, mens ting som diablo 3 og world of warcraft ikke fenger i det heletatt. Siden jeg for eksempel syns Blizzard bare lager møkkaspill etter møkkaspill og at alle MMORPGer jeg har prøvd er dårlige så er kanskje ikke spillsmaken min helt mainstream . 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Påstår ikke at jeg har noen spesielt objektive holdepunkter for at NWN2 er best, det er ganske enkelt bare min subjektive mening . Jeg er heller ikke spesielt imponert over AI-en til hverken fiendene eller vennene i NWN2, så jeg tenker mest på opplevelsen av egen spiller og når man spiller med andre mennesker. Vil nesten si at det ikke er NWN2 som er så veldig bra, men heller de fleste andre isometriske rollespill som er ganske dårlige. Nå er jeg mer typen som liker turbaserte kamper da, så som jeg nevnte er Temple of Elemental Evil kanskje det beste jeg kan huske i farten, mens ting som diablo 3 og world of warcraft ikke fenger i det heletatt. Siden jeg for eksempel syns Blizzard bare lager møkkaspill etter møkkaspill og at alle MMORPGer jeg har prøvd er dårlige så er kanskje ikke spillsmaken min helt mainstream . Jeg er helt enig med deg i at turbaserte spill (evt. detaljerte real time-spill med pauseknapp) er de desidert beste, gjerne med skyhøy vanskelighetsgrad. Først og fremst fordi dette åpner opp for langt mer komplisert tenking. Det er derfor jeg stiller høye krav til å kunne styre medspillerne mine så detaljert som mulig, noe jeg ikke føler NWN2 lever opp til. Man mister ekstremt mye strategisk frihet når dine allierte i stor grad gjør som de vil på slagmarken, og det er et stort minus for meg. Det er selvsagt bare moro når noen med tilsynelatende omtrent samme smak har en avvikende mening, det var derfor jeg spurte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå