tomacro Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hei. Skal prøve å forklare hele situasjonen her. Jeg fikk meg et nettbrett (Samsung note 10.1) for noen mnd siden, der nettet begynte å hoppe ut flere ganger om dagen når den var tilkoblet til min D-Link ( modell fra 2008-2009). Etter hvert fungerte det helt fint. Jeg trodde selvfølgelig problemet lå i nettbrettet.. Nylig gikk jeg i innkjøp av en Samsung Galaxy S4, der samme greia begynte å skje. Samsungen mistet tilkobling med en gang jeg belastet den for mye virket det som, og samme skjedde med ruteren som hoppet ut noen ganger grunnet det Hva slags feil er dette egentlig? Er det en såpass gammel ruter at den ikke tåler for mye belastning? Prøvde meg med all-share fra pcen til mobilen rett før jeg skrev her og det funket hvertfall ikke, der hele nettet bare hoppet ut. Eventuelt fins det noen gode rutere (enkel å installere) som ikke koster flesk? Fint noen kunne gi meg et ordentlig svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Det er flere D-link-routere som sliter med mobiltelefoner etc. Hvis du har en DIR-655 e.l. kan det fikses ved å sette opp et gjestenett med 11g (11g only). Koble dine nettbrett og telefoner opp mot gjestenettet, så bør det gå smooth. De fleste nyere routere har ikke dette problemet. Du kan f.eks skaffe deg Asus RT-N65U som koster ca 700. Endret 6. juni 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Det er flere D-link-routere som sliter med mobiltelefoner etc. Hvis du har en DIR-655 e.l. kan det fikses ved å sette opp et gjestenett med 11g (11g only). Koble dine nettbrett og telefoner opp mot gjestenettet, så bør det gå smooth. De fleste nyere routere har ikke dette problemet. Du kan f.eks skaffe deg Asus RT-N65U som koster ca 700. takk for svar Jan. tror det er like greit å kjøpe en ny ruter uansett. Er bare at den har fungert bra lenge. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Det er nok greit å oppgradere ja. D-link har stoppet utviklingen av firmware til f.eks DIR-655 svjv, og siden den ikke støtter tredjeparts firmware så er man litt tapt :-) Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Det er nok greit å oppgradere ja. D-link har stoppet utviklingen av firmware til f.eks DIR-655 svjv, og siden den ikke støtter tredjeparts firmware så er man litt tapt :-) ikke sant. Jeg måtte oppgradere den siste firmwaren manuelt, der jeg gjorde det for noen mnd siden, når jeg begynte å få disse problemene. Men det viste seg da at den oppdateringen var fra 2011 Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Det er flere D-link-routere som sliter med mobiltelefoner etc. Hvis du har en DIR-655 e.l. kan det fikses ved å sette opp et gjestenett med 11g (11g only). Koble dine nettbrett og telefoner opp mot gjestenettet, så bør det gå smooth. De fleste nyere routere har ikke dette problemet. Du kan f.eks skaffe deg Asus RT-N65U som koster ca 700. en ting jeg bare glemte å spørre om den ruteren du nevner, jeg vurderer å kjøpe den trenger jeg å gjøre mye manuelt når jeg kobler den opp? vet du det? for har lite kunnskap rundt nettverk desverre Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Nei, det skal være enkelt via menyvalg. Det er bare navn på trådløsnett og kryptering du behøver å sette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå