jonjell Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg har nå akkurat klart og rengjøre den bærbare datamaskinen min. Temperaturen lå oppi 70-100 grader på Core 0-3 ifølge programmet Speedfan. Etter jeg hadde rengjort den så falt temperaturen på rundt 55 grader. Så spørsmålet mitt er om dette er en normal temperatur for en bærbar maskin å ligge på når den gjør ingenting? Eller om jeg har renset maskinen dårlig. Toshiba Qosmio 500x 11c Er maskinen jeg snakker om. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) "Idle" prosessor temp på 55 grader er helt ok, og ikke uvanlig i laptoper. 45-55 er innenfor det normale området. Men det er jo temperaturen under belastning som er viktigst. Kjør i gang Speedfan, kjør i gang et krevende spill i 10-15 minutter, se hva Speedfan sier om makstemperaturen både på prosessor- og grafikkjerner. Er det under ca. 85 på begge, er det ok. Litt høyere tåles også. Forresten så er ikke Speedfan det beste programmet å bruke på laptoper - jeg anbefaler CPUID HW Monitor. For bærbare grafikkort TechPowerUp gpu-z Endret 6. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
jonjell Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Ahh, Hjertelig takk for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå