RumbaRoger Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 I.f.m. at jeg flyttet inn i ny leilighet og fikk nytt modem, får jeg ikke koblet til wi-fi-en hjemme med mobilen. Nettverket er tilgjengelig og signalstyrken "veldig sterk", men når jeg forsøker å koble til (med korrekt passord), får jeg melding om at nettet er deaktivert. - Samsung galaxy S3 mobiltelefon - Canal digital modem+dekoder - D-link router - PC-en fungerer fint på dette nettverket. - Jeg fikk koblet til mobilen på wi-fi i forrige leilghet, med samme (D-link) router. - Mobilen fungerer også med wi-fi andre steder, eksempelvis på jobben, men altså ikke hjemme. "Den nye faktoren" er altså det nye modemet fra Canal digital. Jeg ringte derfor dem, men de kunne ikke hjelpe (men jeg fikk ikke inntrykk av at hun jeg snakket med være veldig kompetent), og henviste til leverandør (Samsung). Kan det være andre faktorer som gjør at jeg ikke får koblet telefonen til wi-fi, enn det nye modemet? Som sagt fungerer PC-en på nettet, og routeren er den samme. (Det gamle modemet skulle stå igjen i den forrige leilgheten, så jeg får ikke forsøkt gammelt modem i ny leilighet.) Kan noen løse floken? På forhånd takk for feedback. /R Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Prøv å slette det trådløse nettet fra telefonen og koble til på nytt. Det kan være noen innstillinger i bakkant som forandret seg da du flyttet ruteren. PC og mobil kan ha forskjellige måte å håndtere slike forandringer, slik at PCen fremdeles klarer å koble til, men ikke mobilen. Lenke til kommentar
RumbaRoger Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Prøv å slette det trådløse nettet fra telefonen og koble til på nytt. Det kan være noen innstillinger i bakkant som forandret seg da du flyttet ruteren. PC og mobil kan ha forskjellige måte å håndtere slike forandringer, slik at PCen fremdeles klarer å koble til, men ikke mobilen. Hei. Det har jeg prøvd. Jeg resatte så modem og ruter og opprettet ny bruker/passord, uten hell. Nettet er fortsatt deaktivert, påstår mobilen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Har du koblet modem i internettporten (WAN) på router? Endret 6. juni 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå