Gå til innhold

Mørk skog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker så mye for kommentar med meninger i:) Litt usikker på valgene som menes, bortsett fra mykere/dunklere.

Hei igjen - jeg vet ikke hva du har gjort av redigering her, men ut fra det du skriver får jeg inntrykk av at du kanskje ikke har gjort så mye, kanskje nesten ingenting?

Jeg tenkte muligens det var litt mye oppskarpet og også litt vel lyst. Men hvis ikke du har gjort noe av denslags ville jeg ha redusert eksponeringen litt og kanskje også dempet høylyset og forsterket de mørke tonene noe - evnt. bare mørknet hele bildet litt. Fargemetningen har også ganske mye å si i et bilde som dette - tror kanskje jeg ville ha forsterket den litt for å la de ulike elementene i speilingen tre bedre frem. Men dette er bare mine forslag - det er bare å prøve seg frem med forskjellige varianter og finne det en selv synes kler motivet best. :) Men jeg må nå si jeg liker bildet ditt veldig godt som det er også! :)

Lenke til kommentar

Slike kommentarer/utdypninger kan jeg like!!! Meget verdifullt å få med seg andres opplevelser av motivet, og her har du gitt meg en grundig beskrivelse med dine vurderinger/meninger. Den som har gjort opptaket har jo med seg endel inntrykk i tillegg til selve bildet, stemning, lys og lyder som er med på å "farge" de valgene en gjør ved en evt. redigering eller ikke. Andre betraktere har bare selve synsinntrykket og forholde seg til. Utfordringer er alltid å formidle eget budskap via bildet:) Noen ganger lykkes en, andre ganger ikke. Det må en bare ta høyde for som fotograf. Var egentlig i tvil om jeg skulle legge ut dette bildet. Trolig et (kjedelig) motiv som få ville stoppe opp ved på en nettside ved første øyekast, og fordi det kanskje "krever" litt nøyere gjennomsyn slik du har gjort:) Allikevel, jeg er inne i en periode hvor jeg prøver å finne og utforske slike type motiver som ikke er helt "opplagte" ved første øyekast. Kanskje kan det bli noe ut av en gang i mellom:) Takk igjen for nytt innspill. Setter stor pris på det!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...