ballerina00 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Andre uheldige sjeler der ute?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 trodde det bare var skriftlig eksamen i det faget Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Tydeligvis ikke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Tydeligvis ikke.. har du fått en problemstilling, forberedelsesemne ? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Får vite om jeg kommer opp i det på mandag. Regner egentlig med det og tenker egentlig det er et av de bedre fagene å komme opp i muntlig. Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 har du fått en problemstilling, forberedelsesemne ? Tema: Sikkerhet og fred Problemstilling: Bruk aktuelle eksempler og vurder hvilken rolle FN kan spille i konflikter i verden i dag. Uff, politikk er mitt verste fag... Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Kompetansemål: Internasjonale samarbeidsforhold og konflikter • Gjøre rede for regionale og globale samarbeidsformer • Drøfte problemstillinger om fred og sikkerhet, økonomi, miljø, utvikling og bistand i tilknytning til internasjonalt samarbeid • Beskrive og vurdere internasjonale konflikt og problemområder Internasjonale politiske systemer og aktører • Sammenlikne former for makt og maktbruk og vurdere internasjonale aktørers rolle i verdenssamfunnet Menneskerettighetene i politisk praksis • Gi eksempler på brudd på sivile og politiske rettigheter og på sosiale økonomiske og kulturelle rettigheter i forskjellige deler av verden, og analysere årsaker til bruddene • Gjøre rede for organer som forvalter og håndhever menneskerettighetene og drøfte tiltak som fremmer menneskerettigheter • Vurdere menneskerettighetenes rolle i internasjonal politikk Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Aner ikke hva jeg skal lese om på de ulike kompetansene, jeg døøør Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Aner ikke hva jeg skal lese om på de ulike kompetansene, jeg døøør hmm, kommer ikke på noe som kan være nyttig for deg.. Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 Hehehhe, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Hehehhe, takk for hjelpen Vet Kanskje et eksempel på brudd av sivile rettigheter kan være massakren i Srbenica? Her inngår også en lang prosess med menneskerettighetsdomstolen i Haag som kanskje kan være relevant mtp "Gjøre rede for organer som forvalter og håndhever menneskerettighetene og drøfte tiltak som fremmer menneskerettigheter" Endret 7. juni 2013 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Vet noen hvorfor USA ikke har ratifisert konvensjonen om sosiale, økonomiske og kulturelle rettigheter? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Trodde de hadde ratifisert den, men ikke skrevet under på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå