Automatikeren Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hei. Jeg har fått i oppdrag av sjefen å koble meg til noe utstyr som ligger innenfor en router hos en kunde. Jeg har fått oppgitt IP-adressen til routeren, og hvilken port som er brukt for å route til utstyret jeg skal nå. Jeg får svar når jeg pinger routeren, men lengre en det rekker ikke kompetansen min. I første omgang trenger jeg hjelp til å pinge helt inn til utstyret. (ip-adresse typ 192.168.1.10) Videre, når jeg skal koble meg på utstyret, må jo jeg ha samme ip-range som utstyret (192.168.1.nn) Stemmer det da at jeg må sette opp en VPN-tunnel for å nå dette utstyret? Trenger virkelig hjelp til å komme på riktig spor, å håper noen kan være behjelpelig. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hvis du har fått oppgitt en port som er åpen og peker mot utstyret på innsiden så kan du bruke tcping til å prøve å pinge denne på innsiden. http://www.elifulkerson.com/projects/tcping.php tcping <ruterip> <port> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå