Gå til innhold

trillinger jo :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har nok skjedd noe med opplastingen her, for det var ikke så kornete i utgangspunktet. Ja det er manipulert, vil nok tro det hadde vært vanskelig ellers å få tre like med samme uttrykk så nære hverandre. meningen med bildet er for å få tips å lære mer.

Lenke til kommentar

har nok skjedd noe med opplastingen her, for det var ikke så kornete i utgangspunktet. Ja det er manipulert, vil nok tro det hadde vært vanskelig ellers å få tre like med samme uttrykk så nære hverandre. meningen med bildet er for å få tips å lære mer.

Ja, det kan være litt problematisk å ivareta billedkvaliteten ved opplastingen. Jeg tar alltid billedreduksjonen manuelt for å kunne velge høy kvalitet, da har jeg mer kontroll på hva som skjer. Det kan også være lurt å vurdere ny oppskarping etter reduksjonen.

Tilbake til bildet - jeg ser at du har klart å skape visse nyanseforskjeller som gjør manipulasjonen mer naturtro - f.eks. gressstråene som stikker opp foran fuglene - og det liker jeg. Ellers stusser jeg litt på komposisjonen, men det kan jo hende du vil ha den spenningen som ligger i dette valget. Det jeg har å innvende er den halve fuglen nede i hjørnet og veldig mye gress over fuglene. Jeg tror jeg ville valgt et lengdeformat her og sørget for å få hele den fremre fuglen med i bildet.

Sikkert moro å øve seg på dette med manipulering - lykke til videre! :)

Endret av Astrid E. Saltveit
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å bearbeide bildene litt. Men tror dette bildet er klart det som har forvrengt seg mest under opplasting. Har ingen forklaring på hva som har skjedd her.

Ellers er jeg i utgangspunktet ikke så glad i å manipulere bildene i noen stor grad, da jeg mener det blir lite av øyeblikket som fotoet skal være.

Normalt er det mest beskjæring av bildet jeg gjør og lite annet. Men det kan jo også ha noe med kunnskapen om det da :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...