Gå til innhold

Lydløs CPU kjøler???

TaZ

Anbefalte innlegg

Er lei av bråk :( Har Pcen stående i stua

Skal defor handle litt på microplex

Skal ha Zalman GPU-kjøler, Heatpipe (TI4200)

Og Zalman chipsetkjøler m/kjølepasta (NF7-S)

Smartcooler drevramme, "SmartVibes" + støydempings matter rundt HD.

(Seagate 160GB Barracuda 7200.7 8MB)

Så hvilken CPU kjøler??

Har en XP2500+@XP3200+ på 40 Grader idle..(boxed kjøler,hel kobber core) 50 Grader full load..(system 32 Grader)

Helst uten vifte...men det lar seg vel ikke gjøre..men min. med støy

Har ellers 3 80mm (med strømforsynings vifta) på 7 Volt

Takker for svar

:woot:

TaZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å satse på WaterChill?

Vann er nok den beste måten å få god nok kjøling dersom du skal overklokke.

Jeg kjører selv med Mist Silent Twin på min XP2000+, har bestilt en 2500+ i dag, så til helgen skal jeg teste ut den prosessoren med Silent Twin...

Regner ikke med å klare noe overklokking, men støyen er det viktigste for meg. Skal kjøpe med vannkjøling så snart jeg kan ta meg råd til det, men det får vente en stund til....

... Sent på kvelden, måtte rette noen skrivefeil!

Lenke til kommentar
Hva med å satse på WaterChill?

Vann er nok den beste måten å få god nok kjøling dersom du skal overklokke.

Jeg kjører selv med Mist Silent Twin på min XP2000+, har bestilt en 2500+ i dag, så til helgen skal jeg teste ut den prosessoren med Silent Twin...

Regner ikke med å klare noe overklokking, men støyen er det viktigste for meg. Skal kjøpe med vannkjøling så snart jeg kan ta meg råd til det, men det får vente en stund til....

... Sent på kvelden, måtte rette noen skrivefeil!

Blir vel litt i dyreste laget med vannkjøling..

Tror ikke du skal få noen problemer med å overklokke til xp3200 vist du får en "god" versjon av 2500..kjører min på standar spenning med boxed kjøler...

Lenke til kommentar

Du klarer såpass med boxed kjøleren! Du har sikkert hatt flaks med steppingen på den prosessoren.

Håper jeg får en "god" prosessor, venter på posten nå, kommer kanskje i dag, viss ikke får jeg den iallefall i morgen! Gleder meg til det, så får jeg se hvor mye jeg klarer å klokke den. Regner ikke med så mye, silent twin kjøler ikke så veldig bra...

Når det gjelder vannkjøling så er det dyrt ja, litt for dyrt for meg ennå, men jeg får se en dag.. Har litt lyst til å skifte kabinett også, til et Shuttle SN45G, så det blir kanskje det i stedenfor vannkjøling....

En kamerat av meg kjører med en GlacialTech Igloo Silent Breeze, den er veldig rolig å fin (Blir overdøvet av strømforsyningen og skjermkortviften!).

Lenke til kommentar

Har selv hatt en GlacialTech Igloo Silten Breeze som de heter. Dette er en meget rolig kjøler, men har en elendig feste annordning. Min begynte etter ca 3 måneder å "miste festet" dvs. at clips saken som går over kjøleren og ned i festene på prosessor socketen gradvis ble slakker slik at den til slutt var ubrukelig (hadde ikke nok trykk mot cpu) jeg prøvde å bøye den tilbake men det gikk heller dårlig. Mulig jeg hadde et mandags eksemplar. Forøvrig har versjon 2 av igloo silent breeze kommet de har i allefall versjon 2 på psdata.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...