muchtolearn Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Hei, skal kjøpe ny cpu og tenker på Intel i7 4770k men veit ikke villket hovedkort eg burde kjøpe. Kan noen hjelpe meg? Kommer til å bli mest brukt til spilling og redigering. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1517283&st=0&p=20619394entry20619394 Synes Feh fra forumet kommer med et fornuftig budskap her. Du kjøper hvasomhelst hovedkort i serie 87 brikkesett som passer dine kriterier. Ett grafikk kort , ingen eksterm overklokking , trenger de vanlige antall tilkoplinger Da kan du hovedsaklig plukke hvilket socket 1150 (Haswell i7 4770) i atx format som passer din lommebok fra Gigabyte, Asus, MSI som er de produsentene du stort sett finner i våre nettbutikker. Z87 brikkesettet er vel å foretrekke for en stasjonær entusiast maskin , og H87 for en vanlig. Begge brikkesett har samme mulig antall usb 3.0 og sata porter. Z har i tillegg flere muligheterer for crossfire og sli oppsett av grafikk kort. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Blir dette på meg hvis jeg handler nå. Og så 4670K da. Endret 6. juni 2013 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 4770K og Maxiumus VI Hero, deilig Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Velger man K prosessor skal man passe på å velge Z brikkesettet for å ha tilgang på klokkemulighetene K versjonen gir. Men brukes også med non-K cpu selvfølgelig. H87 hovedkort/brikkesett kan man godt velge om man velger en non-K cpu. Men gir lite mening om man har valgt en K cpu. Så har man B brikkesettene under der igjen. Vet ikke helt om B står for business eller budget eller noe helt annet men er iallefall det som er målgruppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå