Gå til innhold

[Løst] Greit nok oppsett? gamer pc

Anbefalte innlegg

Hei. En venn av meg skal anskaffe seg en gaming pc til ca 10k +/- så jeg satt opp et oppsett som jeg tror vil virke flott, har bygd en pc før som lever i det beste fortsatt... Vil bare være sikker på at alt stemmer :)) evt forbedringer. Hans kriterie at den skal kunne makse BF3, samt generelt andre spill og vare noen år.

Takker på forhånd for svar :)

post-208813-0-09690900-1370464059_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal han bruke riggen generelt til gaming kan 16GB ram være litt i meste laget,

får ikke brukt alt dette til gaming uansett.

Trenger han så stor SSD?

Er ikke vits med så stor PSU hvis han ikke skal gjøre Crossfire/SLI.

siden det er i5-3570K + CPU vifte så skal han overclocke en god del?

Vet ikke så mye om kabinettet du valgte, men den CPU viften er STOR, hørt mye skryt om Cooler Master HAF XM.

Nå ser ikke jeg hvilket MB som er valgt, men finne et som er bra til OC og funker bra med 3570K med tanke på at han får CPU til OC.

Ville også lagt med et lydkort, så han kan få seg ordentlig lyd til battlefield.

Om dette maxer BF vet jeg ingen ting om.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar
Skal han bruke riggen generelt til gaming kan 16GB ram være litt i meste laget, får ikke brukt alt dette til gaming uansett. Trenger han så stor SSD? Er ikke vits med så stor PSU hvis han ikke skal gjøre Crossfire/SLI. siden det er i5-3570K + CPU vifte så skal han overclocke en god del? Vet ikke så mye om kabinettet du valgte, men den CPU viften er STOR, hørt mye skryt om Cooler Master HAF XM. Nå ser ikke jeg hvilket MB som er valgt, men finne et som er bra til OC og funker bra med 3570K med tanke på at han får CPU til OC. Ville også lagt med et lydkort, så han kan få seg ordentlig lyd til battlefield. Om dette maxer BF vet jeg ingen ting om.

Hmm, Vet at kjøleren passer :) broren min har kabinettet samt kjøleren som jeg monterte ^^. Hvor mange Watt mener du PSUen bør ha? (har ikke peiling :O)

Endret av anonymus94
Lenke til kommentar

Hmm, Vet at kjøleren passer :) broren min har kabinettet samt kjøleren som jeg monterte ^^. Hvor mange Watt mener du PSUen bør ha? (har ikke peiling :O)

550-650W skal gå lang vei, bare passe på at det er PSU av bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...