mortimer98 Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Er ny her, så trenger litt fakta om lett mc. - Hvilken sykkel bør jeg velge (har sett mye på yzf) - Hva koster lappen som ca - Når kan jeg øvelseskjøre - Hva bør jeg vite om trafikalt grunnkurs (skal på tg den 24. juli nå) - Fordeler og ulemper ved lett mc - Hvor mye koster bensin per liter Tusen takk på forhånd Endret 5. juni 2013 av mortimer98 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Hvor mye koster bensin per liter?? Har du ikke en bensinstasjon i nærheten der du kan sjekke altså? Fordeler:ingen. Ulemper: Det er ikke "tung" MC. For resten: http://www.vegvesen....sykkel+%28A1%29 http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Foreropplaering/Lett+motorsykkel+%28A1%29/Trafikalt+grunnkurs Endret 5. juni 2013 av IcedInsanity Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Såklart har det fordeler, man blir mer mobil i form at man ikke lenger er avhengig å ha noen til å kjøre seg rundt hele tiden. man blir fortere vandt til å ferdes i trafikken. Det er også fin øving hvis man tenker på tyngre sykkel senere. det er jo kjempefarlig å begynne med f.eks. Bmw 1000RR. hvis man aldri har kjørt sykkel før. Siden du først spør om bensinpris kan jeg alltids svare. ca 15 kr pr liter, men finner både over og under denne prisen. "Lappen" varierer veldig i pris etter hvor du bor, enkelte må ut med 30k, mens andre kan bruke bare 10-11k. men å sette av 20k er ikke noe utenkelig.. Sykkel er veldig smak og behag, utifra det inntrykket du gir meg her, vil jeg si at 4-takt er et godt valg for deg. om du vil har R-sykkel eller SM, er det nok bare du som bestemmer/vet. 1 Lenke til kommentar
mortimer98 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Sykkel er veldig smak og behag, utifra det inntrykket du gir meg her, vil jeg si at 4-takt er et godt valg for deg. om du vil har R-sykkel eller SM, er det nok bare du som bestemmer/vet. Jeg har tenkt mye på å kjøpe en yamaha yzf r125, men vis det blir den hvilken farge? Lenke til kommentar
TheGoat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 kjøp deg en KTM EXC eller Husqvarna sm Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 De to 2-takterne med størst vedlikedholdsbehov? Til TS: har du mye erfaring med mekking/skruing av motorsykkel? Lenke til kommentar
TheGoat Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Dersom du vil ha en lett mc som holder veldig lenge, burde du kjøpe deg en cagiva mito eller yzf Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Cagiva Mito er nok en 2-takter som krever mye vedlikehold, dog mindre enn KTM og Husqvarna.. Yzf har jeg ingen kommentarer på, en 4-takts sykkel som går godt, og ser pen ut. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Yamaha WR125X. Fantastisk sykkel med konge utseende. Greit priset også i forhold til YZF som er overpriset og prøver å ligne noe den absolutt ikke er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå