Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust i hjulbuer og steinsprutskader. Hvordan utbedre? (Bilder)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Toyota Carina II 1987-mod.

I vinter har det kommet en god del rust, bla. i steinsprutskader og hjulbuer.

 

Som du ser på bildene er det bittesmå steinsprutskader som har rustet en del på dørene (og litt på panser og tak osv...). Problemet er at det så mange små prikker, og ikke ett definert område. Er det noen som vet hvordan man på best måte fjerner/fikser dette?

 

Hjulbuene er også rustet. Der tenkte jeg å ta av skjermene for å komme bedre til, (god idé?) og deretter pusse ned og grunne og lakkere. Alle idéer og linker mottas med stor takk!

 

Link til bilder:

https://plus.google.com/photos/106788775758721051903/albums/5886062962859112849?authkey=CLiMmtHrp9XcxQE

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar hintet...

 

Har lett etter en ordentlig guide for å ta slik overflaterust som på hjulbuene, men det finnes så mange dårlige at det er vanskelig å finne de gode... Noen som kan linke til en god guide?

 

Jeg kommer ikke til å ta all rusten på bilen uansett, men det viktigste er hjulbuene og nederst på dørene.

På hjulbuene er det vel bare å pusse langs hele kanten(?).

Går det an å pusse vekk/hindre at det danner seg mer rust på dørene, uten at det bare blir styggere flekker? Eller må jeg pusse hele området med flekker, altså halve døra?

 

Nikkor: Nei, alt kom ikke i løpet av vinteren, men steinspruten på dørene er stort sett fra i vinter, og i Trondheim saltes det grundig. Kjøpte bilen i november, og det var ikke så mye da.

 

Maxopp: Frykter det ja... men kan vel minske spredningen ved å gjøre det?

 

Målet er å prøve å forlenge levetiden til bilen, uten at den nødvendigvis blir 99% rustfri. fra 72% til 85% hjelper på det også hvis dere skjønne... ;)

 

Forresten, hvordan er det å polere bilen i den tilstanden den er nå? Vil det kunne hjelpe mot å få mer rust?

Trenger gjerne tips om polering også. Utstyr/middel/forberedelser osv...

 

Igjen, takk folkens! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...